במהלך הימים האחרונים הטילים מהצפון הולכים ומתקרבים אל העיר חדרה. בסוף השבוע היו כבר אזעקות בחריש, וכעת החשש הוא שעם ההסלמה בעקבות חיסול נסראללה יישמעו אזעקות גם בעירנו.
2 צפייה בגלריה
עובדי מחלקת המקלטים בחדרה
עובדי מחלקת המקלטים בחדרה
עובדי מחלקת המקלטים בחדרה
(צילום: דוברות עיריית חדרה)

מחלקת המקלטים בעיריית חדרה שיפצה לאחרונה מקלטים ציבוריים לטובת הכשרתם לחירום. בעקבות המצב הביטחוני בצפון, העיריה ומשרד השיכון מסייעת גם בשיפוץ מקלטים פרטיים.
על רקע המלחמה בלבנון והחשש שהטילים יגיעו דרומית יותר, החליטה עיריית חדרה להשקיע בשיפוץ מקלטים ציבורים ואף פרטיים. טל תוהמי, מנהל מחלקת מקלטים, יחד עם נמרוד כהן ויהודה מיוסט, שלושתם עובדי עירייה וותיקים ומנוסים, מבצעים עבודות תחזוקה שוטפת במקלטים הציבוריים: צביעה, סידור חשמל, החלפת כלים סניטריים, מערכות ביוב ועוד.
בנוסף, ביוזמת ראש העיר חדרה השלושה מסייעים לתושבים בשיפוץ מקלטים פרטיים בסיוע של 2 מיליון שקלים ממשרד השיכון. עד כה שופצו קרוב ל-100 מקלטים פרטיים בסיוע מתנדבים ולמעלה מ-70 מנופים שגויסו לפרויקט.
"מעבר לשיפוץ המקלטים, יש לנו אחריות גדולה בשעת חירום לפתוח את המקלטים הציבוריים. היום אנחנו יודעים תוך דקות ספורות לפתוח את כל המקלטים באמצעות כוננים שזמינים לאורך כל שעות היממה", אמר טל תהומי והדגיש: "מה שמרגש בעבודה שלנו זה לדעת שאנחנו שומרים על ביטחון התושבים. זאת אחריות גדולה, ואנחנו לוקחים אותה ברצינות".
יש לך כמה טיפים לציבור איך לסדר את המקלט ?
"בהחלט, מאוד חשוב שיהיו שלושה דברים לשהות נעימה במקלטים: מחסה, חשמל ואספקת מים סדירה. יש להצטייד במטענים ובמאווררים מראש. מבחינת תקשורת - חשוב להביא טרנזיסטור או מקלט רדיו, כדי לדעת מה קורה בחוץ במידה והרשת הסלולארית/אינטרנט יקרסו. הטיפ להישמע לפיקוד העורף. לפני הכל, למען הגעה בטוחה למקלט, אסור להשאיר ציוד במעבר או בכניסה למקלט. אנחנו, בתור רשות מקומית, תמיד נעניק את המענה הראשוני והכי טוב שאפשר".

2 צפייה בגלריה
כיפת ברזל
כיפת ברזל
כיפת ברזל
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

יש חידוש מבחינת המקלטים בחדרה ?
"התחלנו פיילוט במקלטים ציבוריים והתקנו בשבעה מתוך 60 מקלטים, גלי הצפה, התקנו מצלמות ותקשורת לתושבים ופתיחה מרחוק. במידה ויש משהו חריג, מתקבלת התרעה במוקד וניתן לדבר עם התושבים. אנחנו מתכוונים ליישם את זה ביתר המקלטים".
חשוב לציין כי לפי שעה אין הנחיה מיוחדת מפקע"ר ומראש העיר, ניר בן חיים. ככל שיהיו שינויים בהנחיות, כל המלקטים ייפתחו תוך מספר דקות.