כתב אישום הוגש נגד תושב כפר ערערה בגין ציד לא חוקי של דורבנים באמצעות מלכודת כלוב. משפטו ייפתח בקרוב.
2 צפייה בגלריה
דורבן באזור
דורבן באזור
דורבן באזור
(צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים)
מכתב האישום שהוגש על ידי הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים בבית משפט השלום בחיפה עולה כי במהלך חודש נובמבר 2021 בשמורת נחל תנינים בסמוך למושב עמיקם שבמועצה האזורית אלונה, עסק הנאשם, בן 52, בציד דורבנים, חיות בת מוגנות, באמצעות מלכודת כלוב.
לטענת התובע עו"ד דן שרון, הנאשם הניח מלכודת כלוב, פתח את דלת הכלוב ודרך את מגנון סגירתו בפתח מחילת דורבנים ועגן את המלכודת באמצעות אבנים כך שתישאר צמודה לפתח המחילה.

2 צפייה בגלריה
דורבנים בפעילות לילית
דורבנים בפעילות לילית
דורבנים בפעילות לילית
(צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים)

עוד נטען כי ברשותו של הנאשם נמצא פנס בו עשה שימוש במטרה לצוד דורבנים. כמו כן, ברכבו החזיק הנאשם בסכין ובשקים ריקים ששימשו אותו לציד דורבנים. במעשיו אלו, נטען, צד הנאשם חיית בר מוגנת בשיטות אסורות. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ציד חיית בר מוגנת ללא רישיון ציד או היתר וציד בשיטות אסורות (באמצעות שימוש במלכודות).
יש לציין כי צייד הדורבנים הינו רחב היקף והגיע לממדים של מגיפה ממש. במקרים רבים, כאשר הציידים חושדים שהם התגלו, הם נוטשים את המלכודות בשטח ודורבנים נתפסים במלכודת ונותרים לגסוס בצורה איטית ואכזרית.

קראו גם:

לאחרונה הרשיע בית משפט השלום בחיפה את תושב בענה שבגליל, בשנות ה- 40 חייו, בגין צייד לא חוקי וסדרתי של דורבנים, וגזר עליו עונש של 10 חודשי מאסר בפועל וקנס של 30 אלף שקל. זאת, בנוסף לתקופת מאסר על תנאי והתחייבות כספית להימנע מעבירות דומות.