הוועדה המקומית לתכנון ובניה בחדרה אישרה להפקדה את תכנית הפינוי בינוי של שכונת "פאר", במסגרתה צפויים לפנות ולהרוס 386 דירות ישנות ובמקומן להקים כ- 2,800 דירות חדשות וכן שטחי ציבור, פנאי ומוסדות חינוך שיפיחו רוח חדשה בשכונה הוותיקה.
3 צפייה בגלריה
כך תיראה שכונת פאר בעתיד
כך תיראה שכונת פאר בעתיד
כך תיראה שכונת פאר בעתיד
(הדמיה: ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים בע"מ)
התוכנית משתרעת על פני כ- 75 דונם בין הרחובות פיינברג בדרום ורחוב בן צבי ממערב ותכלול כ 2,800 דירות חדשות במגדלים בני 26 – 35 קומות. כמו כן שדרה ירוקה הגובלת בבניה מרקמית נמוכה לצד שטחי מסחר, תעסוקה ופנאי וכן מבני ציבור וגני ילדים, מרכז קהילתי ובתי ספר חדשים.

3 צפייה בגלריה
שכונת פאר. השדרוג בדרך
שכונת פאר. השדרוג בדרך
שכונת פאר. השדרוג בדרך
(צילום: אסף פרידמן)

במצב הקיים היום קיימים בניינים בני 4 ו 5 קומות ובהם 386 דירות שיכון וותיקות וכן גני ילדים, מרכז קהילתי ובית כנסת. אחד היתרונות הבולטים של תכנית ההתחדשות העירונית בשכונה הוא העובדה שחלק ניכר מהשטח עומד ריק ולכן מתאפשר תהליך "בינוי פינוי" של רוב יחידות הדיור החדשות – קודם בונים בניין חדש ואחר כך מפנים את הדיירים והורסים את הבניין הישן.

3 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "בשורה לתושבים"
(צילום: אלעד גרשגורן)

התכנית מקודמת כאמור כבר מספר שנים, ולפני כשלוש שנים החליטה הועדה המקומית להצטרף כיזמית לפרויקט לאור החשיבות וההשפעה הניכרת על נושאים עירוניים נרחבים. אחד הגורמים הבולטים שמובילים את תהליך ההתחדשות העירונית בשכונה , הן מול התושבים והן מול הגורמים העירוניים היא מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה שתפקידה לקשר ולתאם בין הגורמים השונים ולייעל את התהליכים הרבים הכרוכים בפרויקט פינוי בינוי בסדר גודל כזה.
קראו גם:
ניר בן חיים, מ"מ ראש העיר חדרה בפועל: "התחדשות עירונית מהווה חלק משמעותי מתנופת הפיתוח בעיר חדרה. אישור תכנית ההתחדשות העירונית של שכונת "פאר" היא בשורה גדולה לתושבים, שחיכו שנים רבות לכך ובשורה לעיר, על הקמת שכונה חדשה ואיכותית במרכז העיר המתחדש. נמשיך לפעול לחידוש ושדרוג פני העיר והמרחב הציבורי, ולשיפור איכות החיים של התושבים בשכונות הוותיקות".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 10:00, 10.11.22