האם הרעיון להקמת שדה התעופה מזרח חדרה, שנבלם בשנים האחרונות, שוב חזר לחיינו? על פי גורמים בעיריית חדרה, התשובה היא כנראה חיובית.
תוכנית שדה התעופה מצטרפת להקמת תשתיות נוספות שנוחתות על העיר מכיוון מינהל התכנון למרות התנגדות העירייה, כגון תחנת הכוח הנוספת ותוכנית הותמ"ל להקמת אלפי יחידות דיור במזרח בית אליעזר.
היום צפוי להתקיים דיון דרמטי בנושא "תפרוסת שדות התעופה בארץ" (תמ"א 13). לכאורה לעיר אין קשר לתוכנית המתאר הארצית, אלא שנציגי העיר חדרה הוזמנו לדיון הזה שעניינו תוכנית מתאר ארצית לתעופה.
לכן, קיים חשש כבד אצל כל הגורמים הרלוונטים כי בכוונת המדינה להכניס את תוכנית שדה התעופה בחדרה מזרח לתוכנית המתאר הארצית בדיון. במידה שהדבר אכן יקרה, לעיר ולאזור יהיה קשה יותר להילחם כנגד תוכנית מתאר ארצית.
נדב הדר, מהנדס העיר, מסביר: ”קיבלנו לפני כעשרה ימים הודעה ממתכננת הות"ל שיש כוונה להניע את תוכנית שדה תעופה חדרה מזרח, שהייתה בתרדמת ובזמנו כשהתנגדנו לתוכנית הבהרנו שחדרה כלל לא נמצאת בתוכנית הארצית אמר. זה היה חלק מהותי בהתנגדות שלנו. מה שהם עושים עכשיו, זה חוזרים אחורה ומבקשים לעדכן את התוכנית הארצית ולהוסיף לה את חדרה, מה ששומט את הקרקע מתחת לטיעון מרכזי שלנו. אנחנו יודעים שבמסגרת התוכנית הארצית חדרה אף פעם לא היתה”.
קראו גם:
חבר מועצת העיר רון שגן, מי שהיה ראש החץ של המאבק נגד השדה ואח"כ החזיק את תיק ההנדסה בעיריית חדרה, התייחס ל"מתקפת" התוכניות והתשתיות הממשלתיות על העיר: "אנו עדים להרבה תוכניות קשות ודורסניות כלפי חדרה שנוחתות עליה בלי שיח בהתפרצות קדימה, לפעמים בפגיעה מובהקת באינטרסים בסיסיים של העיר וזה קורה בכל התחומים. לפעמים אפילו מנוגד להחלטות ממשלה קודמות. כעת שבה לחיינו גם תוכנית שדה תעופה בחדרה. יש השתוללות של יו"ר קבינט התכנון ומנהל מינהל תכנון שרצים כאילו אינם כפופים למשרדי ממשלה והכי חמור, שלמרות שהם חלק ממשרד הפנים, הם עושים זאת בדורסנות בלי להתייחס לרשויות המקומיות".