מזג האוויר בחדרה היום חם. 25 מעלות ובערב עדיין יהיה חם. אלא שהחום של היום הוא רק מנת הפתיחה לעומת השרב הכבד שעומד לפקוד את העיר ואת האזור מחר.
2 צפייה בגלריה
חוף אולגה. לא להגיע בשעות החום
חוף אולגה. לא להגיע בשעות החום
חוף אולגה. לא להגיע בשעות החום
(צילום: אלעד גרשגורן)
על פי התחזית הטמפרטורה מחר בחדרה תגיע ל-40 מעלות. יהיה מעונן חלקית ויהיה בעיר שרב כבד, כשעומסי החום צפויים להיות קיצוניים.
גל החום יימשך גם ביום שבת. הטמפרטורות הצפויות ירדו במעט, ל-33 מעלות בחדרה, אך הן עדיין יהיו גבוהות מאוד וגל החום יורגש היטב. יש סיכוי לאובך.
גל החום צפוי להישבר ביום ראשון, אז הטמפרטורות ירדו משמעותית ומזג האוויר יהיה דומה להיום.

2 צפייה בגלריה
(צפוי גם אובך, המחשה: הרצל יוסף)

מגן דוד אדום פרסמה הנחיות לקראת גל החום הצפוי: "לנוכח הטמפרטורות הגבוהות הצפויות ברחבי הארץ לאורך סוף השבוע מד"א מפרסם הנחיות לציבור על מנת לצמצם פגיעות אפשריות. בסוף השבוע צפוי לפקוד את ישראל שרב כבד. בימי שרב וחום כבד ישנה עליה בכמות הפניות לקו החירום 101 של מגן דוד אדום על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום. במד"א ערוכים לתת מענה רפואי לכל מקרה. החום הכבד שישרור מחר (ו׳) ובשבת, בכל חלקי הארץ עלול לסכן חיי אדם, בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים".
ואלו ההנחיות המומלצות:
הרבו בשתיית נוזלים: יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת.
יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש, בעיקר בקרב תינוקות וילדים - באמצעות כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים.
תינוקות ברכב: יש לעשות כל מה שניתן על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות בודדות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות.
פעילות ספורטיבית: יש להימנע לחלוטין מהתעמלות בחוץ במהלך שעות החום הכבד. אם מבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב, כאשר יש הקלה בעומס החום, יש להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.
יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחה"צ, אז הטמפרטורות נוחות יותר.
עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד: יש להקפיד על לבוש בהיר, דק ומאוורר המאפשר לנדף את חום הגוף. יש להקפיד על הפסקות ארוכות יותר מהרגיל בצל או במקום ממוזג, ולהרבות בשתייה.
במקרה אובך, בשל זיהום האוויר החריג שנחשב מסוכן לבריאות, ממליץ מד"א לקשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה (אסטמה, COPD או בעיות בכלי הנשימה) לשהות בבתים ממוזגים, עם חלונות מוגפים.
אם מופיעים סימני התייבשות - דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה מעבר לתחושת הצימאון.
פורסם לראשונה: 15:46, 01.06.23