בגבעת אולגה שבחדרה הפגינו השבוע תושבים מהשכונה כנגד הסחבת בנושא הרחבת גשר אולגה. אבל לא רק זה עמד על הפרק: תושבים עמם שוחחנו הביעו כעס על אישור הקמת שני בתי אבות סיעודיים בלב השכונה במה שהוגדר על ידם כ"חלם". מדובר באחת ההפגנות הגדולות שהתקיימו בעיר בתקופה האחרונה.
"במקום לפתח את השכונה ולהביא לפה עסקים צעירים ורעננים, הם כל הזמן גורמים פה נזק", תקפה תושבת השכונה. "זה במרכז השכונה, איפה שאנשים בדרך כלל חוגגים. אנחנו לא מתנגדים לבנייהאלא רק למיקום הלא מתאים".
2 צפייה בגלריה
הפגנה כנגד הסחבת בנושא הרחבת גשר אולגה (צילום: איתמר רותם)
הפגנה כנגד הסחבת בנושא הרחבת גשר אולגה (צילום: איתמר רותם)
הפגנה כנגד הסחבת בנושא הרחבת גשר אולגה (צילום: איתמר רותם)
ההפגנה גרמה לשיבושי תנועה בשעות הערב בכניסה לשכונה, באזור "כיכר עדי". התושבים, מצוידים ברמקול מקצועי קראו קריאות נגד ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ודרשו כי העבודות להרחבת גשר הכניסה לשכונה יחלו במידית. הגשר כידוע, צר מלהכיל את כלי הרכב במקום ומידי יום משתרכים בו פקקים גדולים.
2 צפייה בגלריה
"העירייה מתעלמת מאתנו, הם צריכים להתבייש" (צילום: איתמר רותם)
"העירייה מתעלמת מאתנו, הם צריכים להתבייש" (צילום: איתמר רותם)
"העירייה מתעלמת מאתנו, הם צריכים להתבייש" (צילום: איתמר רותם)
"אם יהיה מצב חירום בשכונה אפילו אמבולנס לא יכול להיכנס לפה", צעקו התושבים. "העירייה מתעלמת מאתנו, אתם צריכים להתבייש. נמאס לנו להיות שקטים. היום גם המשטרה לא תעצור אותנו, אף אחד לא יעצור". בנוסף, הונפו בהפגנה שלטים רבים.
גורמים אחרים בעיר טענו כי ההפגנה היא "פוליטית". יש לציין כי להפגנה הגיעו חבר המועצה עו"ד אוהד מרחב וכן חבר המועצה אליהו בוסקילה – שתומכים בתושבים ובמאבקם. גם חברת המועצה שירלי עודד דורן הגיעה מאוחר יותר להפגנה.
מרחב אמר ל"מיינט חדרה" כי "לתושבי גבעת אולגה נמאס מההזנחה ומהיחס שהם מקבלים. המצוקה של התושבים קרובה לליבי והגעתי היום להביע בהם תמיכה. הרבה מהדברים שעל הפרק פה – מוצדקים. הנושא של אולגה לא מסתכם רק בגשר אלא בעוד נושאים רבים כמו המרכזים הסיעודיים, ההזנחה בחלקים גדולים בשכונה ועוד".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה מברכת ומחבקת את תושבי גבעת אולגה שהצטרפו למאבק שמובילה הנהלת העיר על הרחבת הגשר וכבר זכה לכמה הישגים חשובים ביותר שייחשפו בימים הקרובים. ראש העיר כבר הצהיר יותר מפעם אחת כי "לא ניתן לחלק את חדרה" והצטרפותם של התושבים למאבק, חשובה ביותר. באשר לחבר המועצה מרחב סביר להניח שאם יתבקש להציג את מה שהוא עשה למען תושבי גבעת אולגה והרחבת הגשר במהלך הקריירה הפוליטית, זה יסתכם בכלום ושום דבר. יצוין כי הזנחה של עשרות שנים מצד הנהלות העיר לדורותיהן, לא ניתן לתקן בשלוש וחצי שנים, למרות שבתקופה זו הושקעו בשכונת פרויקטים יותר מאי פעם, כמו למשל: פרויקט הטיילת, פרויקט שדרות בגין שיחל תוך חודש ופרויקט שדרות מיניסוטה. עיריית חדרה תמשיך להשקיע מיליונים בשכונת גבעת אולגה ובכל השכונות בעיר".