1 צפייה בגלריה
שטח פתוח ברחוב הראשונים (צילום: גוגל ארץ)
שטח פתוח ברחוב הראשונים (צילום: גוגל ארץ)
שטח פתוח ברחוב הראשונים (צילום: גוגל ארץ)
בניגוד לעמדת רבים מתושבי גבעת אולגה: ועדת הערר לתכנון ובנייה של מחוז חיפה דחתה שני עררים שהוגשו נגד הקמת בית חולים סיעודי בשכונה הגדולה בחדרה.
הערר הוגש נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה, ונגד היזם אוריאל חן השקעות בע"מ שביקש את ההיתר להקמת בית חולים סיעודי ברחוב הראשונים. ערר ראשון נדחה מאחר שהוגש באיחור ניכר, ובנוסף סתרה מגישת הערר את עצמה במסמכים השונים שהגישה.
יו"ר ועדת הערר עו"ד דקלה מוסרי טל הדגישה כי המחוקק, אשר קצב תקופה של 30 יום להגשת ערר, קבע כי המועדים יוארכו רק כאשר קיים טעם בעל משקל משמעותי המצדיק סטייה מן המועדים הקבועים בחוק, ואילו בערר זה לא הוצגו טעמים כאמור. "אציין עוד כי גם לגופם של דברים, לא מצאתי לנכון להאריך את המועד להגשת הערר", ציינה יו"ר ועדת הערר והוסיפה: "העוררת לא תמכה את טענותיה בחוות דעת כלשהן, גם לא בעת הגשת הערר, וממילא אינה סותרת את מסקנות והחלטת הוועדה המקומית".
ערר שני הוגש על-ידי קבוצת עוררים שטענו כי יוצגו על-ידי ועד גבעת אולגה בהליך ההתנגדות בוועדה המקומית, אך לא הציגו מסמכים התומכים בטענתם כי ייפו את כוחם של ועד גבעת אולגה לפעול בשמם בוועדה המקומית.
יו"ר ועדת הערר ציינה כי ההתנגדות לא נתמכה בתצהיר, וכי רבים מרשימת המתנגדים שצורפה על-ידי העוררים כלל אינם מופיעים ברשימת המתנגדים אשר צורפה לכתב ההתנגדות שהוגש לוועדה המקומית. בנוסף, המסמך המכיל את רשימת המתנגדים שצורפה לערר, מתייחס בכלל לבקשה אחרת להיתר.
לאור כל זאת הוחלט למחוק את הערר ולסגור את תיק הערר.