1 צפייה בגלריה
פיילוט ראשון מסוגו להכשיר נשים ערביות לעבודה בסיעוד
פיילוט ראשון מסוגו להכשיר נשים ערביות לעבודה בסיעוד
פיילוט ראשון מסוגו להכשיר נשים ערביות לעבודה בסיעוד
מתוך 34 שנרשמו לקורס, סיימו אותו בהצלחה 29 נשים מג'יסר א-זרקא וכפרי ואדי עארה, ובטקס הסיום הן תקבלנה תעודות של משרד הבריאות, והן מקוות למצוא עבודה בהקדם. הצלחת הפיילוט, והפניות המרובות מצד נשים נוספות להשתתף בפרויקט, מראים שפוטנציאל הגיוס של נשים ערביות לעבודה בסיעוד הוא עצום.
הקורס הוא תוצאה של שיתוף פעולה הדוק שנוצר בין צפי הלל, ממונה ארצית ליישום סטנדרטים בגריאטריה במשרד הבריאות, לבין ארגון העובדים מען. המפגש ביניהם התרחש בדיון שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת ב-2.3.17 בנושא מצוקת כוח האדם בבתי אבות. על הפרק עמדה החלטה תקדימית לאפשר לעובדים זרים לעבוד בבתי אבות ומרכזים גריאטרים.
בדיון נכחה אמאני קעדאן, נציגת סניף מען מבאקה אל-גרביה, שהציגה תכנית לשילוב והכשרת נשים ערביות חסרות מקצוע בעבודה סיעודית במקום לייבא עובדים זרים. זאת על רקע המחסור במקומות עבודה ברשויות הערביות, והדרישה הגוברת מצד נשים ערביות למצוא פרנסה קבועה ומכבדת. "הפרויקט יכול לייצר שינוי חברתי של ממש בחברה הערבית שבה רק 33% מהנשים עובדות. ביכולתו לשלב נשים בעולם העבודה ולהעצים אותן כלכלית וחברתית, ובו בזמן לפתור את מצוקת הסיעוד בבתי אבות", אמרה קעדאן. צפי הלל הרימה את הכפפה, והצליחה לארגן את הפילוט תוך חודשים ספורים בשיתוף הדוק עם מען.
הקורס עורר ההתלהבות רבה. עשרות נשים נרשמו לקורס, ולמעלה מ-20 נשים נרשמו לקורס השני עוד בטרם החלה ההרשמה. מסיימות הקורס נרגשות מאוד. תושבת ערערה, אם לחמישה, אמרה: "תמיד חלמתי להיות אחות. אמנם הוכשרתי להיות מטפלת גריאטרית, אבל ההכשרה היתה כל כך רצינית, שאני מרגישה שהגשמתי חלום. זו עבודה מאוד אנושית, ואני זקוקה לה מאוד." אם לשבעה מבאקה אלגרביה אמרה: "הייתי בהרבה קורסים בעבר, אבל הם היו בזבוז זמן. הקורס הזה היה באווירה כמו אקדמאית, ומאוד אהבתי את העבודה המעשית. מצבי הכלכלי קשה, ואני זקוקה לעבודה מיידית".