במכתב חריף במיוחד שנשלח (12.7) אל מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון ממנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מאשים פרץ את עיריית חדרה בהתנהלות תמוהה ופוגענית לקידום פרוייקט הרחבת מחלף אולגה והרחבת הגשר במקום.
בסופו של המכתב אף מודיע מנכ"ל נתיבי ישראל על הפסקת קידום פרויקט מכרז הרחבת גשר אולגה ומאיים שהכסף אשר נועד לפיתוח מחלף אולגה והרחבת הגשר יועבר לקידום פרוייקטים אחרים של נתיבי ישראל ברחבי הארץ. בעירייה מתייחסים ביממה האחרונה לדברים ואומרים: "עבודות אלו נעשו בניגוד לתיאומים קודמים עם העירייה ולתכנית פיתוח מתחם העסקים במקום. ביצוע העבודות כפי שיזמה נת"י פוגע ביכולת העירייה לממש את מתחם התעסוקה". התגובה המלאה בהמשך הכתבה.
2 צפייה בגלריה
העבודות באיזור גשר אולגה וכביש 2 |צילום: איתמר רותם
העבודות באיזור גשר אולגה וכביש 2 |צילום: איתמר רותם
העבודות באיזור גשר אולגה וכביש 2 |צילום: איתמר רותם
אתמול בבוקר התפרסמה החלטת שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, שעוצר את עבודות נתיבי ישראל וקצצ"א באזור כביש המריבה שנסלל על ידי אמירי גן בכביש 2 ולתוך חדרה באזור "מול החוף", זאת עד החלטת של הו"תל בנושא שתהיה רק בחודש אוגוסט. את הבקשה להפסקת העבודות הגישה חברת אמירי גן כנגד נתיבי ישראל, קצצ"א, משרד האוצר ועיריית חדרה.
במקביל, אל המכתב של נתיבי ישראל לעירייה קדם מכתב אחר של עו"ד חובב ביטון, עורך הדין של חברת אמירי גן, שסללה כביש גישה אל מתחם קניות בכביש החוף. המכתב כולל "בקשה דחופה להורות לעיריית חדרה להעביר לידי העותרת את כל המסמכים שבידיה שעניינם בפרוטוקול הדיון מיום 8.8.2016 שהתקיים במשרד התחבורה".
על פי עורך הדין, במהלך הדיון קודם בפני בית המשפט בנושא צו מניעה זמני ב-10.7, נתגלעו גרסאות שונות בין פרוטוקול שהציגו נתיבי ישראל ופרוטוקול שהגיע לעיריית חדרה ממשרד התחבורה. נושא זה צפוי לידון בזמן הקרוב ובאמירי גן מנסים לבדוק האם הוצגו בפני בית המשפט שני פרוטוקולים שונים העלולים להעיד על התנהלות לא חוקית (תגובת נתיבי ישראל לעניין זה: "במידה ונטען על זיוף מסמכים הרי שמתבקש להגיש תלונה במשטרה").
2 צפייה בגלריה
המכתב של נת"י לעיריית חדרה
המכתב של נת"י לעיריית חדרה
המכתב של נת"י לעיריית חדרה
"התנהלות תמוהה שהגיעה לשיאה בימים האחרונים"
ובחזרה למכתב נתיבי ישראל. במכתב למנכ"ל עיריית חדרה, שעותקיו נשלחו גם לשר התחבורה, מנכ"לית משרד התחבורה, למנכל קצא"א , מנכל תש"ן וגם לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, נכתב: "ניתן לצפות שעיריית חדרה תהיה הראשונה להירתם למאמץ הרב שמושקע על ידי נתיבי ישראל לקידום הפרויקט ולהשלמת עבודות ההכנה המקדימות, אלא שמתברר למרבה הצער, שעיריית חדרה, מזה חודשים, מציבה שוב ושוב חסמים בפני נתיבי ישראל והגורמים העוסקים במלאכה.
"ההתנהלות התמוהה הגיעה לשיאה בימים האחרונים, בהם מקבלת נתיבי ישראל מכתבים שונים ומשונים מהעירייה וממהנדס העיר וסגנו, עם התראות ודרישות להפסקת העבודות ועם שלל האשמות מוזרות המופנות לנתיבי ישראל, שעליהן העירייה אף עמדה וחזרה במסגרת הדיון האחרון שהתקיים בבית המשפט במסגרת ההליך המשפטי שמתנהל בין נתיבי ישראל לבין חברת אמירי זכרון בע"מ".
בסיום המכתב כתב מנכל נתיבי ישראל: "נודה ונתוודה, שהמניעים להתנהלות תמוהה זו אינם ברורים ונראה כי סבלם של תושבי גבעת אולגה המבזבזים שיות בפקקים, בבוקר ובערב בניסיונות להשתלב עם כביש החוף נופל בחשיבותו מול שיקולי פיתוח עסקי של העיר. מכל מקום, מה שברור שהתנהלות זו מחבלת בצורה קשה ביותר באפשרותה של נתיבי ישראל לקדם את הפרוייקט, שנועד בסופו של יום לכלל אזרחי המדינה ולתושבי חדרה בפרט ואשר התעכב כבר זמן רב עקב כך.
לאור כך אבקש להודיעך, כי הנחיתי את אנשיי לעצור את קידום הפרוייקט לפרסום מכרז, וככל שהעירייה לא תרתם למאמץ המשותף לקדם את הפרוייקט, אנו נשקול צעדינו בהתאם, לרבות על דרך של בחינת האפשרות לקדם פרוייקטים אחרים על חשבון פרוייקט זה".
"העבודות נעשו בניגוד לתיאומים, העירייה פעמים רבות לנציגי נת"י שלא הועילו"
מעיריית חדרה נמסר: "בחודשים האחרונים גילתה העירייה כי העבודות המבוצעות על ידי נת"י להרחבת כביש 2 ומחלפיו מבוצעת לא בהתאם להוראות התכנית החלה במקום (תת"ל 31). עבודות אלו נעשו בניגוד לתיאומים קודמים עם העירייה ולתכנית פיתוח מתחם העסקים במקום. ביצוע העבודות כפי שיזמה נת"י פוגע ביכולת העירייה לממש את מתחם התעסוקה.
"לאור האמור לעיל, פנתה העירייה פעמים רבות לנציגי נת"י ומשלא הועילו הפניות פנתה למתכננת הות"ל. דיון בנושא עם הות"ל נקבע למהלך חודש אוגוסט. העירייה אינה צד להליכים המשפטיים המתקיימים בין נת"י לצדדים שלישיים במתחם זה. יודגש כי העירייה רואה חשיבות רבה למימוש הפרוייקט להרחבת כביש 2 ומחלפי חדרה, אולם כל רצונה שהעבודות יתבצעו על פי התוכניות החלות במקום ובהתאם לחוק".