לפני כחודש נתן ביהמ"ש השלום בפתח תקוה תוקף של פסק דין להסכם פשרה שנחתם בין בנימין ידידיה, מנכ"ל לשעבר במוסדות הרב ביטון לבין הרב ישראל מאיר ביטון, אחיו של המשנה לראש העיר והעומד בראש תנועת ש"ס, בועז ביטון. חלק מהסכם הגישור המשותף נשאר חסוי וסודי ומחוץ לעיני בית המשפט.
במהלך חודש דצמבר 2017, בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בנוגע להליך הבחירות לרב העיר חדרה, בג"ץ עיכב את הליך הבחירות בו התמודד גם הרב ישראל מאיר ביטון שהיה בעל סיכויים גבוהים להיבחר מבין המועמדים.
2 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
לאחר העתירה פורסמה ברשתות החברתיות ובאתרי תקשורת שונים תגובה בשמו של הרב ישראל מאיר ביטון בה הוכפש שמו הטוב של המנכ"ל לשעבר במוסדות הרב ביטון, בנימין ידידיה.
מאחר והרב ישראל מאיר ביטון בחר שלא להגיב לדרישת באי כוחו של בנימין ידידיה עורכי הדין עמית לויתן ואורית בשן להכחיש הפרסומים ולהתנצל על כך, הוגשה תביעת לשון הרע ע"ס 420,000 ש"ח כנגד הרב באמצעות משרד עוה"ד לויתן בשן ושות' המתמחה בתביעות מסוג זה.
בעקבות התביעה, ישבו הצדדים ובאי כוחם במסגרת הליך גישור והגיעו הצדדים להסכם פשרה בה יושרו ההדורים. הצדדים חתמו על הודעה משותפת תוך התחייבות לשמור על ריחוק ובנוסף ישלם הרב ביטון פיצוי כספי סמלי לתובע, כ5000 ש"ח וזאת מבלי להודות בטענות של ידידיה כנגדו.
התובע ידידיה הסכים לכך שחלק מההסכם הפשרה עליו חתמו יישאר חסוי , בכך נחתם בין הצדדים נספח נפרד שכותרתו "סודי וחסוי" תוך התחייבות שלא לפגוע בסודיות או בחסיון תוכנו ואף הוסכם כי לא יוגש הנספח הסודי לתיק בית המשפט וזאת מכיוון שתיק בית המשפט התנהל בדלתיים פתוחות והסכם הפשרה אשר נחתם וקיבל תוקף של פסק דין פתוח לעיון הציבור.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמית לויתן ועו"ד אורית בשן. צילום: גיל דור
עו"ד עמית לויתן ועו"ד אורית בשן. צילום: גיל דור
עו"ד עמית לויתן ועו"ד אורית בשן. צילום: גיל דור
עו"ד עמית לויתן: "הסכם הפשרה התקבל הודות למקצועיותו של המגשר אשר מונה ע"י בית המשפט ולפשרנותו של מרשי שהיה מוכן להסתפק בהסכם הפשרה הזה ובלבד שכבוד הרב לא ימשיך להכפיש את שמו הטוב, מרשי אף הסכים שחלק נכבד מהסכם הפשרה יישאר חסוי ולכן לא אוכל להרחיב יותר בנושא, רק אומר כי מרשי, כדרכו בקודש, מתכוון לתרום חלק מהפיצוי שקיבל לצדקה, שכן מרשי לא נתן ליבו לדמים אלא רק רצה לנקות את שמו מכל רבב, מרשי יצא זה מכבר לדרך חדשה ופרנסתו טובה".