1 צפייה בגלריה
הרמזור בפנייה למרכז העיר | צילום: מירית גולן
הרמזור בפנייה למרכז העיר | צילום: מירית גולן
הרמזור בפנייה למרכז העיר | צילום: מירית גולן
רמזור הפנייה שמאלה לכיוון רחוב דוד שמעוני ומרכז העיר (לבאים ממערב מכיוון כביש אהרונסון וגיורא צחור), מקשה על הנהגים מאז הצבתו, עם פתיחת כביש שמיר. זאת, בשל מופע קצר במיוחד של אור ירוק, הנמשך 2-3 שניות לערך ומאפשר רק למספר קטן של כלי רכב לחצות בכל מופע. על פי דיווחי נהגים במקום, לעיתים מספיק לעבור רכב אחד בלבד.
לאחרונה, בעקבות הניסיונות לעקוף את ההמתנה ברמזור שמאלה או לכל הפחות לזרזה, החלה תופעה מטרידה לא פחות. נהגים צופרים באינטנסיביות שניות ארוכות לפני שהרמזור מתחלף לירוק ומאיצים בו לחצות את הצומת. "זה מחריד בעיניי והרה אסון", סיפרה תושבת נווה חיים שנוסעת במסלול זה מידי יום. "אני חושבת על בני שאך הוציא רישיון ואין לו הרבה ניסיון על הכביש. למרות שהוא אחראי ושקול, אי אפשר לדעת מה לחץ כזה של נהגים מאחור וצפירות אינטנסיביות יכול לגרום. הבעיה היא שנהג שילחץ מזה, עלול לצאת בצורה מסוכנת ברמזור אדום או צהוב ותאונה או אסון יהיו רק עניין של זמן".
תושב הנוסע במסלול זה הוסיף: "הרמזור הזה חייב הארכה, מכיוון שממילא הוא מסכן את הנוסעים. יש נהגים שמושכים את הירוק עד לצהוב ונוסעים עד שמתחלף לאדום וזו סכנה של ממש. עכשיו התווספה גם התופעה של הצפירות, ככה שזה בכלל סיר לחץ שעוד ימיט אסון".
מנתיבי איילון נמסר: "במסגרת עבודות התשתית בכביש הכניסה החדש על ם יצחק מיר , מתקיימת בחינה מתמדת ל הסדרי התנועה על ידי מומחי תחבורה, לרבות לוחות זמנים של הרמזורים. בכלל זה גם הרמזור החד שהוצב ברחוב אהרונסון . בבדיקה נמצא כי אכן מדובר במופע רמזור קצר ובימים הקרובים בשיתוף מהנדסי העירייה , מופע הרמזור ישונה והיה ארוך יותר".