2 צפייה בגלריה
המפרץ הבעייתי | צילום: שירות מיינט
המפרץ הבעייתי | צילום: שירות מיינט
המפרץ הבעייתי | צילום: שירות מיינט
נכים המתניידים בכסאות גלגלים מלינים על אי נגישות של מפרץ אוטובוסים ברחוב אחד העם פינת רחוב הרצל לאוטובוסים. לדברי התושבים, אבני השפה הצבועות באדום צהוב ומסמנות את מפרץ החניה כמקום עצירה לאוטובוסים - מועטות מידי. מכיוון שכך, אוטובוסים מתקשים לבצע שם עצירה צמודה למדרכה ולהוריד רמפה בעבור הנוסעים בכסאות גלגלים.
נוסעת בתחבורה הציבורית, המתניידת בתחבורה הציבורית: "עולה הרושם מהתבוננות במפרץ הקטן והצר הזה, שנהג צריך להיות חצי קוסם כדי להשתחל לאדום צהוב ובנוסף גם להצמיד את האוטובוס למדרכה - כדי שלא יהיו הפרשי גובה והרמפה תרד בקלילות", אמרה.
הנוסעת הוסיפה וציינה כי "מקדמת המפרץ ומאחוריו אבני השפה צבועות בכחול לבן, לעוד איזה 2 מקומות חניה. אני שואלת מה זה הועיל ולמי? בקלות אפשר לבטל את שתי החניות בכחול לבן האלה, שבוודאי לא יחסרו לאיש. לא תהיה גם איזו פגיעה בציבור החונים, לכן יש לצבוע אותן באדום צהוב ולהרחיב את מפרץ האוטובוסים. ככה הנהגים יוכלו לעצור לא באמצע הכביש, אלא בסמוך למדרכה, להוריד רמפה כחוק ולהעלות נוסעים נכים".
2 צפייה בגלריה
צילום: שירות מיינט
צילום: שירות מיינט
צילום: שירות מיינט
תושבת רחוב אחד העם הוסיפה: "להרבה תושבים ברחוב יש חניה בתוך הבניין ובוודאי לאלו החדשים - כמו הבניין שאני מתגוררת בו. אם מדובר על מחיקת 2-3 מקומות חניה ברחוב לטובת תושבים מכלל העיר, בכדי למקסם את היכולת של מתניידים בכסאות גלגלים להשתמש בתחבורה ציבורית ולא רק - אז למה לא.
"יש מבוגרים עם מקלות הליכה שיורדים לכביש ולא למדרכה. ירידה לכביש היא קשה יותר כי האוטובוס גבוה ואני רואה את זה מול עיניי מידי יום. בעיניי זה רצוי וחובה אפילו. לתחושתי, לאיש פה זה לא יפריע, מה גם שזה הדבר הנכון לעשות".
מאגד חדרה נמסר בתגובה: "הבעיה מוכרת לנו וקוטנו של המפרץ, גורם לנהגינו אי יכולת להתקרב למדרכה, כפי שמשרד התחבורה דורש מאיתנו. מספר נהגים הלינו על העניין, וסיפרו כי נוסעים מבוגרים מתקשים לרדת לכביש ולא מדרכה, בגלל הפרשי הגובה. בנוסף הם יכולים לקבל דו"ח ממשרד התחבורה על עצירה שלא בצמוד למדרכה. מבחינתנו, נשמח שיורחב המפרץ, כדי שנוכל לתת את השירות המיטבי לנוסעים שלנו".
מעיריית חדרה נמסר: "מדובר במקום שאין בו מפרץ לאוטובוס אלא שפת מדרכה בלבד, מצב המקשה על כניסת אוטובוסים. לאור זאת בוחנת מחלקת התשתיות את הנושא על כל היבטיו, למציאת פתרון הולם".