1 צפייה בגלריה
מחפשים ציפורים. "צאו לספור" | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
מחפשים ציפורים. "צאו לספור" | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
מחפשים ציפורים. "צאו לספור" | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
מדובר בספירת ציפורים המתקיימת בפעם ה-16, כשכל הנתונים שייאספו בארץ ישמשו גם את הצפרים ואת החוקרים מרחבי העולם. פרויקט ספירת הציפורים בארץ יוצא לדרך בחסות מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, והמרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר, ויתקיים בתאריכים 16-26/1/20.
כל הנתונים שייספרו, יתועדו ביישומון eBird של מעבדת הצפרות באוניברסיטת קורנל. על פי הנמסר מהחברה להגנת הטבע, מטרת הספירה היא הבנת שינויים ומגמות באוכלוסיות הציפורים המצויות של ישראל, שתסייע לאנשי המדע והטבע לשמור עליהן ולהבטיח שישרדו, למרות השינויים הסביבתיים שיוצר האדם.
איריס ארבל, מנהלת קהילת חדרה והסביבה של החברה להגנת הטבע, קראה לתושבי העיר להשתתף באופן פעיל בספירה: "ספירת הציפורים השנתית היא הזדמנות לכל אחד לעצור את פעילות היום-יום ולצאת החוצה לבד או עם הילדים, לספור במשך עשר דקות את הציפורים שאתם רואים, ולא לשכוח לדווח. הפעילות מתקיימת גם בגני הילדים ובבתי הספר בעיר, שבהם פועלות תוכניות החינוך הסביבתי של החברה להגנת הטבע. אז אל תישארו מאחור, צאו לספור".
בחברה להגנת הטבע מסבירים, כי מי שיצטרף לספירה, יתבקש לספור את כמות הציפורים במקום הימצאו, במשך עשר דקות ולדווח על כך באתר eBird ישראל, או באמצעות יישומון eBird שניתן להורדה במכשירים הסלולאריים.