הורים לילדים בגן חובה בחדרה, מתלוננים על תפקודה של גננת מחליפה בגן ודורשים מעיריית חדרה להחליפה לאלתר באחרת . לטענת ההורים, הגננת, שממלאת את מקומה של הגננת שיצאה לחופשת לידה, איננה משתלטת על ילדי הגן, איננה אחראית דיה ובשל כך היא לא מצליחה לתפקד כיום כאשת חינוך.
לדברי ההורים, מאז יצאה גננת הגן הקבועה לחופשת לידה, ילדיהם חווים נסיגה ביכולות ובתפקודים.
2 צפייה בגלריה
הגן בחדרה | צילום: שירות מיינט
הגן בחדרה | צילום: שירות מיינט
הגן בחדרה | צילום: שירות מיינט
"יש הרבה ילדים שחזרו להרטיב במיטה, המון ילדים חוזרים הביתה ומספרים שצעקו עליהם ולא כיף להם בגן הזה והם אינם רוצים לחזור אליו", סיפרה אחת האמהות. "יש ילד שהצליח לצאת משתי דלתות גן ולהמתין להוריו לבדו על שפת הכביש, עניין חמור מאד. הרבה הורים העידו שהגננת בבואה להחזיק ילד כדי למנוע ממנו לעשות משהו לא ראוי, משתמשת בכוח פיזי רב יותר מהמקובל וגם אם היא צועקת, זה יותר מהמקובל כלפי ילדי גן " סיפרה .
אחד ההורים, סיפר שהשאיר את בתו בגן שנה נוספת, על סמך שביעות הרצון מהגננת הקבועה ועל מנת שבטחונה העצמי ומסוגלותה ללמידה תשתפר. אולם התנהלות הגן כיום, רחוקה מלשמש מסגרת חינוכית מעצימה ומחנכת: "זה גן שממנו הילדים שלנו עולים לא', וכל יום שהילדים נשארים עם הגננת הזו אנו מזיקים להם ולא מאפשרים להם לקבל את הכלים המיטבים לקראת כיתה א'. אנחנו לא מעוניינים חלילה לפגוע בה, לא מבקשים להביא לפיטוריה או משהו דומה, אנחנו רק מבקשים להחליף אותה במי שתוכל לתת מענה חינוכי לילדינו".
עוד ציינו ההורים כי במהלך החודש וחצי האחרונים, פנו רבות במיילים לעיריית חדרה בבקשה לטיפול מיידי, אולם כל פניותיהם נענו בתשובה - 'הנושא בטיפול'. "אמא אחת גם הגיעה פיזית לעירייה וגם היא קיבלה את התשובה הנושא בטיפול ", סיפר אחד ההורים. "פנינו במצוקתנו גם למפקחת על הגנים, והיא השיבה לנו שיש מחסור בגננות ואין לה פיתרון יצירתי עבורנו . פנינו לגננת עצמה כדי לנסות לקיים מפגש ושיחה, להכיר אותה ולהעלות בפניה את הדברים שמפריעים לנו, אבל היא השיבה לנו שבהנחיית המפקחת נאסר עליה לעשות זאת. כלומר נותרנו בלי מענה מיידי מכל כיוון אפשרי וילדינו בינתיים סובלים".
2 צפייה בגלריה
הגן בחדרה | צילום: שירות מיינט
הגן בחדרה | צילום: שירות מיינט
הגן בחדרה | צילום: שירות מיינט
במכתב ששיגרו ההורים לעיריית חדרה בנדון, הבהירו כי בחודש הראשון גילו סבלנות יתרה ולקחו בחשבון כי תידרש תקופת הסתגלות, אולם המצב כיום הוא בכי רע. "לצערנו המצב לא מאיר פנים ואנו חשים חרדה גדולה לגבי ההתנהלות היומיומית בגן", כתבו והוסיפו: "רוב ההורים מתארים רגרסיה בהתנהגות הילדים, חוסר סבלנות והתקפי זעם שלא הופיעו טרם לכן . לתחושתנו זה נובע מהכאוס שיש בגן . התקופה הינה קריטית לילדינו שאמורים לעלות לכיתה א', ואמורים ללמוד את היסודות ברמה הקוגנטיבית והרגשית ובמצב המתואר תחומים אלו לא יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה מיטיבה".
עוד פירטו ההורים שלל בעיות בגן, המעיבות על ההתנהלות. כך למשל סייעת ראשית שאיננה מסתדרת עם הגננת המחליפה, מה שמעיב על האווירה בגן, היעדרויות רבות של הסייעת הראשית ומכאן תחלופת סייעות, ילדים שחוזרים לביתם עם חבלות לאחר שלא הייתה השגחה מספקת, שער הגן שאיננו נעול לטענתם, צעקות שמופנות כלפי הילדים וחוסר שליטה על התנהגותם: "לא יתכן שילדינו שנה לפני כיתה א' חווים בלבול, חוסר גבולות ושינויים שמכניסים את כולם לחוסר ודאות לגבי התנהלות הגן".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הנושא טופל על ידי משרד החינוך והחל ממחר משובצת גננת חדשה בגן".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול מעמיק של הגורמים המקצועיים במשרדנו. עובדת ההוראה מלווה על ידי צוות הפיקוח והדרכה לטובת יצירת חיי שגרה בגן".