תושבים המתגוררים באזור רחוב תרנ"א-פינת רחוב הנשיא בחדרה, מתלוננים כי על מקלט באזור מתנוסס הכיתוב: "המקלט אינו מיועד לכיסאות גלגלים".
2 צפייה בגלריה
מקלט מספר 20 בחדרה. לא נגיש
מקלט מספר 20 בחדרה. לא נגיש
מקלט מספר 20 בחדרה. לא נגיש
(צילום: אלבום פרטי)
מדובר במקלט ציבורי מספר 20 שמשמש בשגרה כבית מדרש לתורה והוראה ע"ש גור אריה יהודה. התושבים זועמים לא רק על עצם העובדה שהמקלט אינו נגיש למתניידים באמצעות כיסאות גלגלים ומחריג אותם, אלא בעיקר על העובדה שבשילוט לא צוין לאיזה מקלט אחר באזור יוכלו תושבים המתניידים בכיסאות גלגלים להגיע.
גולן לקס מנגישות ישראל חדרה הגיע למקום. "עיריית חדרה תמיד יודעת להפתיע אותי", הוא אומר. "הנה מקלט, אלא שהוא אינו מיועד לכיסאות גלגלים, כי נכה הרי לא צריך מקלט, לאיפה כן צריך להגיע אותו נכה שיגיע לפה? טוב את זה אף אחד לא יודע. למה שיכתבו בשלט? כתבנו לא נגיש, אנחנו מסודרים. ממש תענוג. גאווה".

2 צפייה בגלריה
גולן לקס. "לאיפה כן צריך להגיע אותו נכה?"
גולן לקס. "לאיפה כן צריך להגיע אותו נכה?"
גולן לקס. "לאיפה כן צריך להגיע אותו נכה?"
(צילום: יאיר שגיא)

לקס הוסיף: "חלילה אם תהיה מתקפת טילים על ישראל כמו שקרה בעבר אז מה אני אמור לעשות? מה עושה מי שגר בכל הרחוב הזה? ונגיד שהחלטתם שאין שם כניסה לכיסאות גלגלים שלא שמעתי בחיים על דבר כזה. אם ספינה טובעת נכתוב על סירות ההצלה אין כניסה לנכים? מי שמע בכלל על דבר כזה. לכל הפחות תציין בשילוט גם מה הפתרון. האם יש מקלט אחר נגיש באזור? או שנכה צריך לנסוע קילומטר בכדי להגיע לאיזה מקום בטוח? מה אתם מציעים לי? לא היה דבר כזה. אני לא מכיר את זה".
מהעירייה נמסר: "בימים אלה מסיימת העירייה עבודות להנגשת כלל המקלטים בעיר כפי שנדרש בהתאם לחוק. שבעה מתוך 64 מהמקלטים בעיר הינם תת קרקעיים והגישה אליהם לאנשים המתניידים בכיסאות בגלגלים מסוכנת ומטרת השילוט הינה להתריע מבעוד מועד כי המקלט לא מותאם. יצוין כי גם במקלטים תת קרקעיים מבוצעות עבודות הנגשה.
קיימים שני מקלטים במרחק קצר מהמקלט המדובר שיכולים לשמש אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים. בעוד מספר שבועות כאשר יסתיימו כלל עבודות ההנגשה, תתפרסם באתר העירייה רשימה מעודכנת של כלל המקלטים בעיר לרבות הסדרי נגישות הקיימים בכל מקלט".