להקת כחלונים ים תיכוניים פקדה את אזור הכרישים בחדרה, סמוך לתחנת הכוח.
1 צפייה בגלריה
כחלונים בחדרה
כחלונים בחדרה
כחלונים בחדרה שוחים לצד הכרישים
(צילום: אילן אלגרבלי)
קראו עוד:
בדף הפייסבוק של "אנשי הים התיכון" סיפרו על האורחים החדשים: "זה לא שאנחנו לא מתרגשים מהסנפירתנים שכבשו את חדרה אבל תעשו כבוד גם ללהקת הכחלונים (כחלון ים תיכוני) הכסופים שדפקו פה הופעה. מדובר בדג ממשפחת הצניניתיים. גופו כסוף בצדדים, סנפיר הזהב ממוזלג וישנם שלושה עד חמישה קווים אנכיים כהים בחצי הקדמי של קו הצד. הוא שוחה בגוף המים בעיקר מעל מצע חולי או בוצי ולעיתים נכנס למים רדודים בתוך לגונות ושפכי נחלים".
בימים אלו מקיימת קהילת חוף הכרמל של "אנשי הים התיכון" הכשרה בנושא "כרישים ואנשים" במסגרת פרויקט מדע אזרחי. יוסי אהרוני רכז קהילת חוף הכרמל, סיפר כי המטרה היא הכשרת עתודה של תושבים שתסייע לאנשי המדע והמחקר: "ההכשרה נועדה לתת יד לאנשי המחקר בכל הקשור לניתור, מעקב ולמידה נוספת על הכרישים המגיעים לאזורנו", הסביר.
"רבע ממיני הכרישים בעולם נמצאים בסכנת הכחדה ממשית בים", הסביר מייקל רפאל, רכז ארצי של אנשי הים התיכון. "גם הסנפירתנים המגיעים לחדרה הן חיות מוגנות המצויות בסכנת הכחדה בים התיכון. קצב הריבוי של הסנפירתן הוא איטי: 12 חודשים היריון והשרצה של עד 14 וולדות חיים. בשל קצב הגדילה והריבוי האיטי, הם פגיעים ביותר לפעולות שונות של האדם, בעיקר פגיעה מדיג, אך גם כתוצאה מהרס של אזורי רבייה וזיהום בים.
לעדכונים: חדשות חדרה