בתוך הפרות הסדר והאירועים הקשים התכנסו אתמול, ראשי רשויות יהודים וערבים באזור וקיימו פגישה משותפת. הם חתמו על הצהרה משותפת הקוראת להרגעת הרוחות, לשמירה על ביטחונם של תושבים מכלל הרשויות ולשמירה על הוראות החוק.
1 צפייה בגלריה
פעולות החילוץ
פעולות החילוץ
ראשי הרשויות בפגישה. שכנות טובה
(צילום: אלבום פרטי)
הפגישה התקיימה ביוזמת ראש המועצה האזורית חוף הכרמל אסף איזק ונערכה בכפר פוריידיס. בפגישה שוחחו ראשי הרשויות על חשיבות השמירה על בטחון כלל תושבי הרשויות וחיזוק מרקם החיים המשותף באזור ואחר כך חתמו על עצומה בנושא. על ההצהרה חתמו אסף איזק ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, ראש המועצה המקומית פוריידיס איימן מרעי, ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא מוראד עמאש, ראש המועצה המקומית זיכרון יעקב זיו דשא, ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה איתי ויסברג, וראש המועצה האזורית אלונה, אריה שרון.
"אנו ראשי הרשויות השכנות החתומות מטה פונים אל ציבור תושבינו ותושבי המדינה כולה. יחד נפעל לשימור היחסים הקרובים והטובים בין כולנו כפי שדאגנו לעשות במשך עשרות ומאות שנים של יחסי שכנות טובה, עזרה הדדית ושל דו קיום", הצהירו. "אנו קוראים לכל התושבים והתושבות יהודים כערבים שמרו על רוחות רגועות, כבדו האחד את השני, קיימו שוויון, רעות ואחווה בין כולנו והכול על מנת לשמור על ביטחונם ובריאותם של כלל התושבים והתושבות. נגלה ערבות הדדית אלה כלפי אלה נכבד זה את זה ואת הוראות החוק".
בנוסף ראשי רשויות באזור, יצאו ביוזמת שונות למען תושבי הדרום, הסובלים בימים האחרונים מירי רקטות מאסיבי. בחדרה הנחה ראש העירייה צביקה גנדלמן, כי זוגות שאמורים להתחתן בדרום ולא יוכלו בגלל לעשות זאת בשל המצב הבטחוני, יוכלו לקיים את החופה והחתונה באקו פארק ללא עלות. מאז פרסום הדברים כבר נוצר קשר עם שני זוגות מדרום הארץ שתרים אחר מקום לקיום החופה והחתונה.
בבנימינה גבעת עדה, הזמינו תושבים את תושבי השפלה והדרום להגיע ולהתארח בבתים ולחגוג איתם את חג השבועות. המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה דיווחה כי עשרות משפחות משתי המושבות התנדבו לארח בביתם משפחות מהדרום ואזור השפלה שמעוניינות בכמה ימי שקט ושגרה. ביוזמה נוספת פנתה המועצה, למועצות ולתושבים בדרום הארץ והזמינה אותם לחגיגת שבועות המסורתית "בין המושבות".
לעדכונים: חדשות חדרה