נוי רוטרו בת ה-28, תושבת חדרה, היא המתנדבת הכי מיוחדת במערך בן מאות המתנדבים של ארגון "מתנדבי חדרה". רוטרו שעובדת מדי יום במע"ש (לקידום ושילוב החריג בקהילה) בעיר, ממתינה בהתרגשות לימי חמישי, אז היא מחלקת מזון ומסייעת באריזתו למען משפחות החולים והיתומים אליהם הוא מיועד.
1 צפייה בגלריה
נוי רוטרו
נוי רוטרו
נוי רוטרו
(צילום: אלבום פרטי)
קראו גם:
"היא לא יודעת למשל שאתמול היה יום שלישי או רביעי, אבל איכשהו בראש שלה היא יודעת מתי מגיע יום חמישי, והיא יודעת שאחרי הצהריים היא צריכה ללכת לסדר אוכל בקופסאות וזה מדהים בעיניי", מספרת אמה של נוי, הדס. "לפעמים ממש לא בא לי לקחת אותה, להסיע אותה, למשל כשהייתה סערה גדולה אמרתי לה 'נוי, בואי נוותר הפעם', אבל היא בשום פנים לא הסכימה, והשיבה לי 'אנשים רעבים'. אני לא יכולה לסרב לה".
לדברי האם, בתה נתקלה בארגון ומתנדביו לראשונה לפני כשנה לערך בעת שפעלו ברחוב הרברט סמואל הסמוך למקום מגוריהם: "זה היה קרוב לבית שלנו ולמסלול ההליכה שהיא עושה עם בעלי מידי יום. ביום חמישי אחד היא ראתה התרחשות ואנשים ונכנסה לשם. שאלו אותה אם היא רוצה לעזור ומאז מדי יום חמישי היא עוזרת בחלוקת אוכל בקופסאות. היא מחכה לזה בהתרגשות ולא מוותרת. היא אומרת לי 'זה חשוב, אני צריכה לתת אוכל לאנשים'. זה גורם לה להרגיש כל כך טוב, שהיא נחוצה, שהיא עושה משהו משמעותי. אני כל כך גאה בה על המוטיבציה, הרצון וההתמדה".
עוד אמרה, כי היא רואה חשיבות עליונה בשילוב בעלי צרכים מיוחדים בחברה: "כל כך חשוב לצרף אנשים כמו נוי בכל מיני מקומות עבודה והתנדבות. הביטחון העצמי שלה עלה משמעותית, התחושה שהיא תורמת, נחוצה שצריכים אותה ומעריכים אותה ממלאת אותה בשמחה"
חזקי מנת העומד בראש מתנדבי חדרה: "אני נפעם שאנחנו זוכים להשיג שתי מטרות באותה עסקה: להאכיל עשרות משפחות בעיר ולסייע לנוי, שבאה לתת כתף בעשייה שלנו. חלק מהיעדים שלנו זו גם דאגה לבעלי הצרכים המיוחדים. בין יעדינו, לראותם בחברה כשווים בין שווים".
כל העדכונים - חדשות חדרה