תדהמה בקרב הורי ילדי הגנים העירוניים בעיר: בשל סכסוך מתמשך בין ועד עובדי עיריית חדרה והנהגת העיר, הופסקה עבודות סייעות גני הילדים במפתיע, היום בשעה 10:00. ההורים נקראו לאסוף מיידית את ילדיהם מהגן, באמצע יום העבודה.
1 צפייה בגלריה
(גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock)

קראו עוד:
הסיבה היא המאבק בין ועד עובדי העירייה איציק יצחקי, להנהגת העיר. הבוקר התעורר בין הצדדים ויכוח סביב נושא נוכחות נציגות הוועד בוועדת מכרזים. על פי גורמים בעירייה הוויכוח התלהט תוך ניסיון של יצחקי להיכנס לוועדה. האירוע הסתיים בפינוי יצחקי מהמקום. גורמים בעירייה אף טענו כי למקום הוזמנה משטרה.
בעקבות כך, הורה יצחקי לכלל הסייעות (כולל רפואיות, וצמודות ילד) להפסיק את העבודה וחבר הוועד הותיק איציק ציונית שיגר לעובדים סרטון בו הבהיר כי מדובר בצעד חוקי, כחלק מצעדים ארגוניים במאבק, שמאושר על ידי ההסתדרות.
שלומי דהאן מנהל אגף החינוך שיגר הודעה לסייעות וכתב: "סייעות, מבקש להבהיר, לא עוזבים גן ילדים באמצע היום, שביתת מחאה היא כלי לגיטימי וחוקי בהודעה מראש. באמצע היום לא עוזבים. צעד לא חוקי. מבקש מכולכן לסיים את יום העבודה כמתוכנן למרות הודעת ועד העובדים".
סייעות רבות, שנקרעו בין לחצים קשים משני הצדדים, עזבו את מקום העבודה.
תגובות ההורים נעו בין תדהמה כעס והלם לבין הבנה שלסייעות מגיעים תנאי עבודה טובים: "עכשיו קיבלתי טלפון, לבוא לקחת את הילד מגן בנווה חיים", סיפר הורה שעובד בתל אביב. "הייתי בפגישה ככה שפספסתי את ההתכתבות בקבוצות ההורים. 250 הודעות שמתייחסות לאירוע היוצא דופן הזה. באנו בבוקר לא אמרו לנו כלום, אנחנו שמים את הילדים בבטחה בגן ואחרי שעתיים קוראים לנו לחזור. מגיע לסייעות התנאים הכי טובים אין עוררין, אבל לא על חשבוננו".
מהעירייה נמסר: "על פי הנחיות משרד הפנים, חברי ועד העובדים לא רשאים לשבת בוועדת מכרזים. למרות זאת, הבוקר, שני, ניסה יו"ר הוועד להתפרץ לוועדת מכרזים שהתכנסה הבוקר, וכשסורב על ידי המנכ"ל, התפתחה מהומה שבסיומה הוזמנה משטרה. לצערנו הרב יו"ר הוועד החליט לפגוע בתושבי העיר והורה לסייעות בצורה לא חוקית, לעזוב את העבודה בשעה 10.00".
יצחקי מסר: "ועד העובדים ימשיך במאבקו הצודק החוקי והלגיטימי ואף יחריף את המאבק למען שמירת זכויותיהם של עובדי העירייה שהנהלת העיר רומסת מידי יום ביומו באופן גס ובוטה".
דורית חזן, יו"ר ארגון הגננות: "זוהי התנהלות קפריזית שלא רואה את טובת הילד ובטוח לא את טובת ההורים. אנו מצרות על כך. דרוש ארגון עובדים אחראי ולא כזה ה'שורף את המועדון'".



לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 11:26, 21.06.21