תושבים משדרות האביב בשכונת בית אליעזר הגישו עתירה מנהלית נגד עיריית חדרה. בעתירה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, על ידי בא כוחם של התושבים עו"ד לירון תורג'מן, נטען כי יש לבטל את הדרישה שישלמו היטלים עבור התשתיות שנסללו באזור, זאת משום שההיטלים שולמו על ידי המדינה. לאור זאת, לטענת התושבים, אין לקבל מצב בו העירייה דורשת היטלי סלילה בגינם.
1 צפייה בגלריה
שדרות האביב. מי ישלם את ההיטל?
שדרות האביב. מי ישלם את ההיטל?
שדרות האביב. מי ישלם את ההיטל?
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:
בחודש דצמבר 2020 הופתעו התושבים לקבל דרישות תשלום בסך עשרות אלפי שקלים מהעירייה בגין סלילת כביש ומדרכה בשדרות האביב בשכונה. לטענתם, על פי החוזה שנחתם בין עיריית חדרה לרשות מקרקעי ישראל בשנת 2015 בנושא פיתוח השדרה, הוסכם כי רמ"י היא זו שנושאת באחריות מלאה לעלויות הפיתוח והסלילה. עוד טענו התושבים כי הכביש כלל לא משרת אותם והוא נועד לשרת שכונה חדשה של רמ"י.
הסכומים שנתבקשו התושבים לשלם נעו בין 80 אלף שקלים ל-120 אלף שקלים לבית אב. לדברי התושבים אין שום הצדקה שישולמו על ידם. בדבריהם הסתמכו על חוזה שנחתם בין רמ"י, עיריית חדרה ותאגיד מי חדרה ב-28 בדצמבר 2015.
במסגרתו נכתב בין היתר בסעיף "תשלום אגרות והיטלי פיתוח": "מוסכם בזאת כי אגרות היטלי פיתוח ודמי הקמה כהגדרתם לעיל (היטל סלילה, הכבישים והמדרכות, היטל תיעול, היטל שצ"פ ודמי הקמה) שאמורים להיות משולמים לעירייה בגין רכיב הקרקע ומימוש מלוא זכויות הבנייה במקרקעין בהתאם לתב"ע, יחושבו כשולמו במלואם על ידי רמ"י".
במכתב דרישת התשלום שקיבלו התושבים לפני למעלה משנה הובהר: "בהתאם לחוק העזר לחדרה (סלילת רחובות) התשנ"ה 1994 הינך נדרש לשלם לעירייה את היטל סלילת הכבישים ומדרכות או דרך משולבת בגין הנכס שבבעלותך".
התושבים מצידם הבהירו כי העירייה החליטה לשנות את חוק היטל הסלילה ולהכליל גם את שדרות האביב בתוכו על אף שרמ"י היא זו שנושאת בהוצאות. בנוסף טוענים התושבים כי העבודות בשדרות האביב החלו כבר בשנת 2017 לפני שינוי החוק, כך שהוא אינו תקף לגביהם.
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה פועלת על פי חוק, תגובת העירייה לעתירה תוצג בבית המשפט".