בעקבות גל נוסף של זפת שנפלט לחופי חדרה, כפר הים וגבעת אולגה, החלו עובדי אגף חופים בלווית שתי מתנדבות ,לבצע ניקיון יסודי לאורך החוף, החל משעות הבוקר . מאחר והזפת בגל הנוכחי, לא נפלטה בגושים כמו בפעם הקודמת אלא בגרגרים קטנים מאוד, מדובר הפעם בעבודה ממוקדת יותר המצריכה עבודת סינון וגירוף של החול.
1 צפייה בגלריה
עבודות ניקוי זפת על החוף
עבודות ניקוי זפת על החוף
עבודות ניקוי זפת על החוף
(צילום להמחשה בלבד: עיריית ראשון לציון)
מהמשרד להגנת הסביבה הוסבר כי נכון לאתמול בבוקר , מבחינת 'רמזור זיהום החופים' , היו נחיתות קלות של זפת בחופי האזור ובכלל זה באזור חוף הכרמל, מכמורת, ובית ינאי בעמק חפר, שהעלו את רמת הזיהום בחופים אלה מ'קל מאד' ל'קל'.
משמעות קטגוריות "רמזור זיהום החופים" של המשרד היא : זיהום קל מאוד (כחול), קל (צהוב), קל-בינוני (צהוב כהה), בינוני (כתום), ובינוני-כבד (אדום). חופי חדרה מוגדרים על פי מפת המשרד (נכון לאתמול בבוקר) כחולים קרי מצויים במצב של זיהום קל מאד.
קראו גם:
מהמשרד להגנת הסביבה הוסבר כי , כי זרמי הים סוחפים איתם שאריות זפת שנשארו בים, בעיקר בקרבת החוף, והתופעה עשויה להמשיך בהיקף מקומי גם בימים הקרובים בחופי ישראל, בהתאם לכיווני הזרמים ולשינויים בגובה הים.
מי שבודקים את מצבי החופים והצבע שלהם בהתאם למודל רמזור זיהום החופים, הם מפקחי היחידה הימית של המשרד, כונני החירום של המשרד מהמחוזות, עובדים נוספים ומתנדבים, שמילאו סקרי מצב, במאות מקטעי חוף.