הלם מלווה באבל כבד בקהילה הדתית חרדית בחדרה: איתן ארביב ז"ל (18), ההרוג באירוע הירי שלשום, היה בנם של הרבנית מיה ארביב ושל עמי ארביב, שמוכרים בעיר בקרב הקהילה כאנשי חסד וקירוב לבבות.
איתן, בן למשפחה ברוכת ילדים למד בישיבה עד גיל 16, וכשפרש ממנה החל לעבוד בעבודות מזדמנות. עו"ד שלמה לוי, ידיד המשפחה שהעסיק את איתן ז"ל בחברה שבבעלותו, סיפר כי בני המשפחה המומים. "כמי שעבד אצלי בחלוקת עיתונים, אני יכול לאמר שמדובר בילד מקסים וחמוד. ילד שהיה כנראה בזמן הלא נכון במקום הלא נכון, ברחוב הנבל בחדרה (חדרה הצעירה). הוא ילד שאהב לעזור, חרוץ. המשפחה המומה, מזעועזת ובטראומה וככה כל הקהילה הדתית חרדית בעיר.
1 צפייה בגלריה
איתן ארביב ז"ל
איתן ארביב ז"ל
איתן ארביב ז"ל
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
יש ילדים שמתעסקים בדברים לא לעניין, אז אתה אומר חלילה יכול לקרות להם משהו. אבל זה ילד שעובד בשליחויות במהלך היום? כל חבריי משגיחי הכשרות מכירים אותו כילד טוב שאין לו שום קשר לדברים שליליים. כל הילדים במשפחה מקסימים וטובים. מדובר בטרגדיה אמיתית ולא נתפסת. משפחתו עוסקת מעל 20 שנים בקירוב לבבות ומעשי חסד ושיעורי תורה, עוזרים לכולם".
שכן של משפחת ארביב בשכונת שלמה, איציק פינס, סיפר: "מה שהכי אפיין את הילד הזה היא האהבה שהוא נתן לאחד מאחיו הקטנים. זה משהו לא יאומן ולא מובן מאליו בגיל הזה. איך ששמענו על הטרגדיה הלא נתפסת מיד אשתי אמרה שהיא לא יודעת איך אחיו יקבל את היעדרו. איתן גם כיבוד את אביו ואמו. בגילו ילדים נוטים למרדנות, כאן זה לא היה. אנשים עומדים מחוץ לבית כאילו לא מאמינים, גם אני לא סיפרתי תחילה לילדיי כי לא האמנו שזה נכון. סברנו אולי מדובר בטעות ותיכף יגידו שזה לא הוא. זו מכה גדולה והלם מוחלט. אף אחד לא מאמין למה שקרה".