מזה שבועות ארוכים שהפעילויות במתנ"ס אור עקיבא משובשות בשל מחלוקת בין מ"מ ראש העירייה, שמחה יוסיפוב, שמכהן כראש העירייה בפועל, בעקבות החשדות נגד ראש העירייה יעקב אדרי, לבין יו"ר הנהלת המתנ"ס, עו"ד שלום שבתאי.
1 צפייה בגלריה
מחאה באור עקיבא נגד העירייה
מחאה באור עקיבא נגד העירייה
מחאה באור עקיבא נגד העירייה
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
על האש. כתב אישום: ניסו לייבא לארץ 3 ק"ג סמים מהולנד בתוך קמין צפו בסרטון: בבנימינה-גבעת עדה קוראים לבני הנוער להתחסן (וידאו) זיהום בנחל אלכסנדר בעקבות הזרמת בוצה. חשש לנזק חמור לסביבה עיקר המחלוקת הוא סביב מעמדו של המתנ"ס מול העירייה, רשם העמותות והחברה למתנ"סים. עקב המחלוקת נעצרו התקציבים המיועדים למתנ"ס ולכן נאלצו 11 העובדים במקום לצאת לחל"ת החל מה־11 במאי.
המשמעות היא שאין שירותי ספרייה סדירים, וגם פעילויות הפנאי משובשות. בשבוע שעבר, יצאו הורים וילדיהם להפגין נגד המצב, ובמקום התקיימה החלפת ספרים ושעת סיפור. המסר שהתושבים רצו להעביר למעורבים במחלוקת הוא דרישה לפתרון מהיר של המשבר.
אלא שבפועל הסכסוך בין העירייה לבין המתנ"ס רק החמיר. כשעה לפני ההפגנה הגיע מנעולן מלווה בנציג העירייה לספריית המתנ"ס ופרץ את המנעול. המטרה הייתה להוכיח להורים שהספרייה כן פועלת. במקום אף הוצבו שני אנשי צוות שאמורים לתפעל את הספרייה. בעקבות האירוע הגיש שבתאי תלונה למשטרת חדרה.
במקביל שיגר אב הבית של הספריה ב־20 השנים האחרונות, מכתב להנהלת המתנ"ס בו הבהיר כי "מאחר והספרייה נפרצה על ידי ממלא מקום ראש העירייה שהכניס לשם צוות משלו, אני מסיר אחריות על הנעשה בספריה".
ראשיתו של הסיפור בחודש יולי 2020, אז הוציא שבתאי מכתב לראש העירייה דאז יעקב אדרי בבקשה למנות נציגים של העירייה להנהלת המתנ"ס, בכדי לבחור הנהלה חדשה, לרבות יו"ר חדש. עוד טרם קרה הדבר, הגיעו ממצאי דוח ביקורת של רשם העמותות לפיו מעמדו וסיווגו של המתנ"ס מול משרד הפנים ורשם העמותות אינו ברור. על פי הדרישה, בהנהלת המתנ"ס צריכים להיות חברים נציגי עירייה, נציגי המתנ"ס וגם נציגים של החברה למתנ"סים, זאת על מנת שכל התקציבים יועברו לפעילויות השונות על פי התקנון. אלא שעד היום, כך על פי עו"ד שבתאי, לא הועברה על ידי יוסיפוב רשימת נציגי העירייה להנהלה, והעניין תקוע.
שבתאי: "בינתיים אין תקציבים, אין משכורות, אין הסדרת מעמד כפי שדרש משרד מבקר המדינה ורשם העמותות".
גורמים בעירייה טוענים כי הסיבה לאי העברת שמות נציגי העירייה היא העובדה ששבתאי לא תמך ביוסיפוב בבחירות המוניציפאליות, אלא בראש העירייה יעקב אדרי, שבימים אלו מורחק מהעירייה בשל חשדות פליליים. "מה הבעיה להעביר שמות של נציגים שאתה רוצה שיהיו במתנ"ס? מה זה אם לא יריבות פוליטית?", אמר גורם בעיר".
"העובדים שלנו נמצאים בחל"ת, ומה גם שמדובר בעובדים ותיקים שמצויים כפסע מהפנסיה שלהם", אומר שבתאי. "יוסיפוב הוציא את הצהרונים שהיו במתנ"ס לידיים פרטיות ככה שהרווח שהיה חוזר מהמתנ"ס לקהילה, מצוי עכשיו בידיים פרטיות ולא יחזור לקהילה. היו קייטנות ל־1,000 ילדים במתנ"ס וכעת מאום. התנהלותו של יוסיפוב ברוטלית, לפרוץ מנעולים? זה המסר שאתה מעביר לילדים?".
משה ביטון חבר מועצת העיר: "אם ראש העירייה רוצה, שיפקיד את שמות חברי ההנהלה שנבחרו ויקיים אסיפה כללית במתנ"ס, אבל שלא ישאיר את המתנ"ס ועובדיו בחוסר ודאות כזה".
יוסיפוב: "אין לי כל כוונה להתנצח עם איש מעל דפי העיתון. כל פעולותיי בוצעו כדין למען התושבים. כרגע כולנו טרודים בהבראת העירייה ובניהול עיר במשבר עקב החשדות החמורים נגד ראש העיר".
המשטרה: "הוגשה תלונה בנושא".
לעדכונים: חדשות חדרה