שופטת בית משפט המחוזי בחיפה, ישראלה קראי-גירון, דחתה את הערר שהגישה המשטרה, בעקבות החלטת בית משפט השלום בחדרה והשופטת קרן אניספלד מאתמול, לשחרר למעצר בית מלא, את חגית בוקרא בעלת "הגן של חגית" בבית אליעזר ואת העובדת לריסה טמנוב.
3 צפייה בגלריה
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
(צילום: אלבום פרטי)
הדיון התקיים כשמסדרונות בית המשפט היו מלאים בהורים ובני משפחה, ובדיון עצמו נוכחו חוץ מבוקרא וטמנוב גם בני משפחתן. את לריסה טמנוב ייצג עו"ד אוהד מגורי. את חגית בוקרא ייצג עו"ד בועז קניג ואת המשטרה ייצגה עו"ד עדי הס.
בהחלטתה קבעה השופטת קראי-גרון, כי דין הערר להידחות והחלטת בית משפט השלום בחדרה מאתמול נותרת על כנה: "אני סבורה שקריאה נכונה של החלטת השופט באומגרט תואמת את שקבע בית משפט השלום בחדרה, לפיה היה ויושתו תנאים המאפשרים פיקוח הולם והפקדה כספית משמעותית, ניתן לשחרר את המשיבות לחלופת מעצר. כך בדיוק עשה בית משפט השלום בחדרה. אשר על כן, הערר נדחה והחלטת בית משפט השלום תיוותר על כנה. אני סבורה שהחלטת בית משפט השלום בחדרה נכונה וזאת מבלי להתעלם מחומרת המעשים המיוחסים למשיבות ומבלי להביע עמדה אם בוצעו על ידן או לא. החלטה זו תהווה פקודת שחרור".

3 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בחדרה. מעצרו של החשוד הוארך
בית משפט השלום בחדרה. מעצרו של החשוד הוארך
בית משפט השלום בחדרה. קיבל את ההחלטה
(צילום: אלעד גרשגורן)

במהלך הדיון אמרה באת כוחה של המשטרה עו"ד עדי הס: "אני סבורה שהמסוכנות בתיק נובעת גם מהאמור בתיק החקירה. חלק בלתי נפרד מתיק החקירה הם הסרטונים שהם ליבו של התיק. אין אפשרות להתרשם מהמסוכנות בלי לראות את הסרטונים. הם מתעדים מסכת אירועים קשה ומתעללת, מדובר במספר רב של אירועים. החקירה בעצם מתהווה ברגעים אלה. אני סבורה שבית המשפט השלום, שגה שלא נתן לכך את המשקל הראוי".

3 צפייה בגלריה
ההפגנה שבה הושלכו השניצלים
ההפגנה שבה הושלכו השניצלים
הפגנה מול הגן. החשדות גרמו לסערה בעיר
(צילום מסך)

נציגת המשטרה הוסיפה: "אין עדיין כתב אישום, התיק קרוב לכתב אישום. יש לנו השלמות חקירה איך יכול להיות כתב אישום אם החקירה בעיצומה? יש עבירות חדשות שמתגלות עכשיו. בית משפט השלום בחדרה לא צפה בסרטונים, אז הוא לא מודע לרמת המסוכנות והחומרה".
קראו גם:
השופטת קראי-גירון כאמור, לא נענתה לבקשת המשטרה והורתה לשחרר את העצורות למעצר בית, לאחר שנידונו המיקומים והמפקחים הספציפיים של כל אחת מהחשודות.
הפרשה מעוררת סערה בחדרה. בעקבות החלטת בית משפט השלום בחדרה על מעצר הבית, פורסמו ברשת קריאות הקוראות לציבור למחות מחוץ לחלופות המעצר. במקרים מסוימים אף פורסמו תמונות החשודות.
האווירה בבית המשפט הייתה טעונה מאוד ובעת כניסת החשודות לאולם בית המשפט, הן התקבלו בהערות ונאצות על ידי הנוכחים במסדרונות בית המשפט.