תלמידי העיר חדרה החלו ללמוד על עולם התעופה באמצעות דגמי מטוסים במוזיאון טכנודע חדרה.
2 צפייה בגלריה
מטוס הרמס 450 בטכנודע
מטוס הרמס 450 בטכנודע
מטוס הרמס 450 בטכנודע
(צילום: באדיבות המוזיאון)
התלמידים והתלמידות חוקרים, לומדים ומתנסים באמצעות פעילות המשלבת עבודת חקר במעבדות המתקדמות של הטכנודע, במוזיאון המדע ובעיקר בפארק המדע רחב הידיים ע"ש אלה ועוזיה גליל. הפארק משתרע על שטח של כ-4 דונם ובו מוצבים כלי טיס רבים כגון: מטוס "פנטום", טיל "חץ", טיל "גבריאל", מסוק "דיפנדר" ומטוס ללא טייס מסוג "הרמס 450".
הילדים ילמדו על עקרונות מדעיים כגון: כוח עילוי, חוקי ניוטון, תנע ועוד... וזאת באמצעות צפייה בהדגמות, ביצוע ניסויים ובניית מודלים להמחשה. בהמשך הם יעבירו את הידע הנרכש למערכות טכנולוגיות אמתיות כגון כלי הטיס הממוקמים ברחבי הטכנודע. כך לדוגמא: בכטב"מ – כלי טיס בלתי מאויש, יחקרו מדוע המדחף נמצא מאחור?

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל הטכנודע, גדי מדור, וראש עיריית חדרה ניר בן חיים
מנכ"ל הטכנודע, גדי מדור, וראש עיריית חדרה ניר בן חיים
מנכ"ל הטכנודע, גדי מדור, וראש עיריית חדרה ניר בן חיים
(צילום: באדיבות הטכנודע)

שחר, תלמיד כיתה ו' מחדרה מספר: "עד כה, לא הבנתי כיצד מטוס שנושא 300 אנשים ועוד מזוודות, מסוגל להמריא מעל המסלול. במהלך הפעילות האטרקטיבית בטכנודע, הרגשתי על גופי במהלך התנסות, את הכוח שמופעל עלי וההסברים הנוספים של אלי המדריך, השלימו לי את כל התמונה. הנושא מרתק ואני רוצה להיות בחיל האוויר, כשאהיה גדול.....".
בכיתות הבוגרות, צוות הטכנודע משלים את הפעילות עם חיבור של הידע המדעי טכנולוגי לצד העשרה של מורשת הקרב של חיל האוויר הישראלי. כך לדוגמא: מטוס הפנטום, שמוצב בפארק, הועבר לארץ בבהילות במהלך מלחמת יום כיפור במסגרת ה"רכבת האווירית", שהפעילו האמריקאים, לאחר שמטוסים ישראלים רבים נפלו בגזרות הצפונית והדרומית במהלך הלחימה. המטוס שמוצב בטכנודע, הועבר מבסיס אמריקאי הממוקם על אדמת גרמניה, והוא שולב מיידית בלחימה.
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים שביקר לאחרונה בטכנודע, בירך על היוזמה החינוכית מתוך ראייתו הרחבה כי יש לקדם באופן משמעותי את לימודי המדע והטכנולוגיה בחדרה. ראש העיר עושה זאת בתיאום עם אגף החינוך בעירייה יחד עם הנהלת הטכנודע.
לעדכונים: חדשות חדרה