פגישה שהתקיימה ביום חמישי שעבר במחוז חיפה של משרד החינוך בין נציגי חב"ד ועיריית חדרה לא הביאה לתוצאות במשבר בית הספר "תפארת חיה" בעיר. התלמידות פתחו שבוע שלישי ברציפות ללא מסגרת חינוכית.
1 צפייה בגלריה
מחאת תלמידות "תפארת חיה"
מחאת תלמידות "תפארת חיה"
מחאת תלמידות "תפארת חיה"
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
כזכור, בנות בית הספר לא מגיעות למוסד החינוכי בעקבות דוחות מומחים שקבעו כי מבנה בית הספר שלהן ברחוב השלום בחדרה מסוכן לשימוש, ולאחר שחשו מספר פעמים רעידות במבנה.
לדברי נציגי חב"ד, כל הגורמים, לרבות משרד החינוך ועיריית חדרה, תמימי דעים באשר לסכנה במבנה, אלא שעדיין אין היענות מצד העירייה למצוא פתרון עד סוף שנת הלימודים הנוכחית. במוצאי שבת, אף התקיימה אספת חירום של בכירי חב"ד וקהילת חב"ד בנושא, ובה נכח גם אלי קריצ'בסקי, מנכ"ל מוסדות חינוך חב"ד.
"הגענו לישיבה אצל מנהל המחוז מאוד אופטימיים ומלאי תקווה, אחרי שבועיים שהבנות בבית", אמרו נציגי חב"ד. "היינו בטוחים שאנחנו באים לשמוע מגוון פתרונות. אבל מהעירייה אמרו רק שהם מבינים שהמבנה מסוכן אבל אין להם מבנים בשבילנו והם מציעים שנתמזג עם אחד מבתי הספר הממלכתיים דתיים, או לחילופין נעבור לאור עקיבא או חריש שם יש בתי ספר שיוכלו לקלוט אותנו בצורה הומוגנית. זה לעשות מאיתנו צחוק. זו קהילה גדולה, לא ילד וחצי, שיפזרו אותנו מחוץ לעיר ולקהילה שלנו. לגבי להתמזג עם בית ספר ממלכתי דתי בעיר, כל תינוק יודע שבית הספר שלנו בהפרדה בין בנים בנות ולא יכול להתמזג בממ"דים בעיר, שהם מעורבים".
מהעירייה נמסר: "בית הספר חב"ד בנות פועל במבנה שהרשות משכירהממרכז ישיבות בני עקיבא. בחופשת הקיץ שופץ המבנה על ידי הרשות והבעלים של המבנה. בסיום השיפוץ בית הספר קיבל את אישור ממונה הבטיחות. לפני זמן מה דיווחה מנהלת בית הספר על תחושת רעידות במבנה. הרשות הפעילה קונסטרוקטור שבחן את יציבות המבנה וקבע כי הוא יציב ולא נשקפת סכנת קריסה. הרשות דרשה גם מבעלי המבנה להפעיל מהנדס קונסטרוקטור ומסקנותיו היו דומות. בנוסף, פנתה לממונה הבטיחות הארצי של משרד החינוך וביקשה את חוות דעתו. הוא המליץ להציב סנסורים במבנה שינטרו את פעילותו. הרשות ביצעה את המלצתו וממצאי הניטור העלו כי המבנה יציב. לאור חוות דעת שונה שהביאו הורי חב"ד שיגרה אותה הרשות למומחה שהחלטתו היתה כי לא נשקפת סכנה והמבנה ראוי לאכלוס, למעט שתי כיתות שבהן המליץ לערוך מספר שיפורים. העירייה, משרד החינוך הנהלת בית הספר וההורים קיימו ביום חמישי פגישת היוועצות בה הוחלט כי עד יום רביעי ילמדו התלמידות למידה מרחוק ובמקביל ייבחנו חלופות ללמידה במבני חינוך אחרים ברחבי העיר ובמחוז עד לקבלת החלטה לגבי פתרון קבע. יש לציין שהעירייה מקדמת תוכנית להקמת קמפוס למוסדות החינוך של החינוך הממלכתי דתי במזרח העיר, שיתן מענה הן לבתי הספר של חב"ד והן לעל יסודי השש שנתי מדעים ויהדות".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:28, 09.11.21