פסטיבל "תיאטרון ביכורים", ייצא השבוע לדרך בפעם החמישית, לשמחת שוחרי התרבות והתיאטרון בחדרה.
דביר בנק מזמין אתכם לפסטיבל
(צילום: אלבום פרטי)

הפסטיבל שיתקיים בין התאריכים 26-28 בדצמבר יספק לצופים שלושה ימים מלאי השראה ויצירה במסגרתן יתחרו על המקום הראשון שלוש הצגות חדשות.
את הפסטיבל מפיק סטודיו במה בראשות אופיר רוזן ובחסות עיריית חדרה ואגף אתוס בראשות אלחנדו (אלה) ביאר.

2 צפייה בגלריה
חגיגה של תיאטרון בחדרה
חגיגה של תיאטרון בחדרה
חגיגה של תיאטרון בחדרה
(צילום: אלבום פרטי)
בערב הראשון שלו תעלה ההצגה "טובת המערכת", קומדיה טלוויזיונית לתיאטרון. למחרת תתקיים ההצגה "טריו אקרובט", מחזה סאטירי על זוגיות ואהבה בגיל העמידה. וביומו האחרון של הפסטיבל שמושך אליו מחזאים ובמאים מרחבי הארץ, תעלה ההצגה "כמו פרפר", דרמה מרגשת על אהבה וחברות בימי הקורונה.
את ההצגות ישפטו אנשי במה בעצמם: אמנון וולף, דון לוי גבאי ויוני זיכהולץ.

2 צפייה בגלריה
"טובת המערכת". גם היא תתחרה
"טובת המערכת". גם היא תתחרה
"טובת המערכת". גם היא תתחרה
(צילום: אלבום פרטי)

אופיר רוזן, מנהל סטודיו במה סיפר על תהליך בחירת ההצגות: "שמו של הפסטיבל הולך לפניו בכל הארץ והוא ידוע כפסטיבל איכותי מאוד. קיבלנו מעל 100 פניות מאנשי במה, בימאים ויוצרים שזה לכשעצמו מרגש ביותר. אנו מוציאים קול קורא ליוצרים שיש להם מחזה במגרה ואנו נותנים להם במה להפקות המקור שלהם, עם ליווי מקצועי אמנותי ותקציב בסיסי. זאת בחסות עיריית חדרה ואתוס, בניהול אלה ביאר. גם משרד התרבות לפעמים תומך".
איך נבחרות מתוך כל ההצעות שלוש ההצגות שיככבו בסופו של דבר בפסטיבל?
"פונים אלינו עשרות מחזאים, בימאים ויוצרים, אני מעיין ובוחר מתוכi 20. כולם מגיעים לפרזנטציה ולהיבחן והיום הזה לכשעצמו מרגש, כי כל הרחוב נצבע בצבעים של תיאטרון ותפאורות ומגיעים שחקנים מקצוענים שמכfבים על במות ברחבי הארץ. מכל ה-20 אני בוחר שלוש הפקות שבסופו של דבר מתחרות במסגרת פסטיבל ביכורים. אנחנו במצב שההצגות הזוכות מידי שנה מתגאות בזה שיצאו לדרך באמצעות פסטיבל ביכורים בחדרה. אחריו, אני נותן להצגה עוד חשיפה ועושה חיבור עם תיאטרון בתל אביב. ההצגה שזכתה בשנת 2017 למשל, עדיין רצה על במות".
הקהל החדרתי מפרגן?
"מעבר להבאת התרבות לחדרה, ולבמה שאנו נותנים ליוצרים ולשחקנים שהם כאלה שמשחקים בטלוויזיה ובתיאטרון כבר, יש פה אירוע ברמה הכי מקצועית שיש. אז אני חושב שאנחנו לא מספיק זוכים לחיבוק ולחשיפה. זה פסטיבל שמדברים עליו בתל אביב, אז זה היה מתבקש. אבל בימים שהוא מתקיים שוחרי התיאטרון בעיר באים, חיים את הפסטיבל, פוגשים את היוצרים, קונים כרטיסים לכל ההצגות וחיים את הפסטיבל, בדיוק כמו שחלמתי שזה יהיה".
כרטיסים ניתן לרכוש דרך אתר העירייה.
לעדכונים: חדשות חדרה