פרויקט שיפוץ המקוואות בחדרה הולך ומתרחב. המועצה הדתית ותנועת ש"ס בעיר מובילים בחודשים האחרונים את השיפוץ בקומה התחתונה במקווה הנשים המרכזי בחדרה ברחוב לבוצקין והפיכתו למקווה מפואר המקביל מאוד במראהו למקוואות הטהרה בשכונת הפארק ובשכונת יצחק – נווה חיים.
3 צפייה בגלריה
השיפוץ במקווה הנשים
השיפוץ במקווה הנשים
השיפוץ במקווה הנשים
(צילום: ש"ס חדרה)
עלות השיפוץ מעורכת בלמעלה מ-800 אלף שקלים, שחצי מעלות התקציב תמומן על ידי תרומת משפחה שהתגייסה לפרויקט באמצעות ארגון חב"ד חדרה, את החצי השני של עלות התקציב תיקח על עצמה המועצה הדתית חדרה.
הפרויקט יבוצע בקומת הכניסה, בו יבנו 2 בורות טבילה. בור אחד יותאם לשיטת חב"ד והבור השני יותאם לנכות ולמוגבלות ולרגישות לבעיות עור. המקווה יהיה נגיש ולראשונה בחדרה יבנה מעלון גדול ומפואר.
הפרויקט הזה מצטרף לשיפוצי מקוואות נוספים שהתקיימו בעיר בשנים האחרונות. "מקווה הטהרה הגדול בשכונת הפארק שופץ בעלות של כמעט מיליון שקלים, מקווה הגברים בשכונת גבעת אולגה מקווה הטהרה של שכונת נווה חיים בעלות של כחצי מליון שקלים ומקווה הטהרה לגברים המרכזי בחדרה בעלות של כ-800 אלף שקלים.
3 צפייה בגלריה
מקווה מעלות אסתר בחדרה
מקווה מעלות אסתר בחדרה
מקווה מעלות אסתר בחדרה
(צילום: ש"ס חדרה)
בתנועת ש"ס ובמועצה הדתית אומרים: "למרות המציאות החיובית, אנו לא עוצרים וטופחים לעצמנו על השכם במטרה לנוח ולקחת פסק זמן, וכבר בימים אלו, אנו חושבים ומתארגנים לעבר היעד הבא - מקוואות הטהרה בשכונת בית אליעזר ובשכונת גבעת אולגה".
המשנה לראש העיר ויו"ר תנועת ש"ס בועז ביטון הוסיף כי "זה לא סוד שנושא המקוואות עומד בראש מעינינו ואנו ממשיכים ביתר שאת וביתר עוז לפעול למען כל מקוואות הטהרה בעיר חדרה. בקדנציה הקודמת טיפלנו במקוואות הטהרה בשכונת הפארק, בשכונת יצחק – נווה חיים ובמקווה הגברים בגבעת אולגה. בקדנציה הנוכחית שופץ מקווה הטהרה המרכזי לגברים ברחוב לבוצקין, בימים אלו התחלנו את עבודות השיפוץ במקווה טהרה לנשים ברחוב לבוצקין, ולמרות כל זאת עדיין מוטלת עבודה רבה בנושא המקוואות גם בשכונת גבעת אולגה וגם בשכונת בית אליעזר".
3 צפייה בגלריה
בועז ביטון (משמאל) מאיר לוגסי
בועז ביטון (משמאל) מאיר לוגסי
בועז ביטון (משמאל) ומאיר לוגסי
(צילום: ש"ס חדרה)
לדברי יו"ר המועצה הדתית מאיר לוגסי, "בעקבות חשיבה אסטרטגית, לשפץ באופן מסיבי את כל מקוואות הטהרה בחדרה, החלטנו לפעול במלא המרץ ולהשקיע שיפוץ גדול ויסודי במטרה לשנות מהיסוד את מצבו הפיזי ומראהו החזותי של מקווה הטהרה המרכזי ברחוב לבוצקין. לא מדובר בשיפוץ קוסמטי וקטן במטרה לצאת ידי חובה, אלא מדובר בשיפוץ גדול ומאסיבי, שישנה את המקווה מהיסוד, וייתן רווחה לנשות העיר חדרה".