סטודנטים וצעירים מבאקה אל גרביה והסביבה התגייסו בימים האחרונים לעבודה בחקלאות במטרה לסייע לחקלאים שנקלעו למחסור בכוח אדם. "פתאום מצאנו עצמנו לבד במשקים ללא עובדים והיה חשש שכל התוצרת החקלאית שלנו תרד לטמיון", סיפר אחד החקלאים.
1 צפייה בגלריה
הסטודנטים עוזרים לחקלאים
הסטודנטים עוזרים לחקלאים
הסטודנטים עוזרים לחקלאים
(צילום: אלבום פרטי)
מלחמת "חרבות ברזל" לא פסחה גם על החקלאים הערבים באזור. משקים רבים ביישובים הערבים נפגעו קשות עקב מחסור בפועלים. לרוב, החקלאים מעסיקים עובדים זרים מתאילנד ועובדים פלסטינים מהגדה. עם פרוץ המלחמה עובדים זרים רבים עזבו את ישראל וחזרו לארצם והפועלים הפלסטינים לא יכלו להגיע לעבודה עקב הסגר שהוטל על השטחים. בשבוע שעבר קיים אברהים מואסי, חקלאי מבאקה אל גרביה וחבר מועצת הצמחים וארגון מגדלי הירקות פגישה עם החקלאים על מנת לסייע להם במצוקת העובדים. "החקלאים סיפרו עד כמה המצב קשה בגלל המחסור בכוח אדם", הוא מסביר. "ידוע לכולנו כי רוב העובדים בחקלאות הם עובדים זרים ופלסטינים ואין כמעט ישראלים שעוסקים בחקלאות. לכן המשימה שלנו הייתה למצוא פתרון זמני עד שהמצב יירגע"
מואסי קרא לסטודנטים וצעירים מבאקה אל גרביה לסייע לחקלאים במצוקתם. סטודנטים וצעירים רבים הביעו נכונות לעזור לחקלאים. מואסי חיבר בין הסטודנטים והצעירים לחקלאים והפרויקט כבר יצא לפועל.
"מדובר בסולידריות חברתית שתופסת תאוצה. הצעירים שלנו לקחו את העניין הזה כמשימה לאומית וחברתית על מנת לעזור לחקלאים בעת מצוקתם", אומר מואסי ומציין כי ישנם חקלאים רבים שמשוועים לידיים עובדות ומבקשים עזרה.

קראו גם:

סעיד ג'בר, בעל משק גדול בכפר ג'ת, מספר כי בימים רגילים הוא מעסיק כ- 30 עובדים תאילנדים ופלסטינים. "פתאום מחציתם עזבו וכל כמה ימים עוד ועוד עובדים תאילנדים מבקשים לעזוב ולחזור לארצם. מצד שני הפועלים מהשטחים לא יכולים להיכנס לעבודה בגלל הסגר. הסטודנטים והצעירים שהתגייסו עוזרים לנו הרבה ואנחנו מודים להם על הסולידריות החברתית שהם מגלים".
פראס ביאדסה, מבאקה אל גרביה, סטודנט לחשבונאות וניהול, הוא אחד הסטודנטים הראשונים שהתגייסו למען המשימה. "אנחנו הסטודנטים מבינים את המצב ואת מצוקת החקלאים ולכן החלטנו לתמוך בהם. חשוב מאוד שתהיה סולידריות חברתית ועל כולנו להתגייס בכל התחומים על מנת לעבור את המשבר הזה".