בקהילת ביתא ישראל בחדרה, שחנכה בתחילת השנה את בית הכנסת הרביעי שלה, "מורשת אבות", ברחוב בוטקובסקי בעיר, מבקשים את סיוע התושבים במימון ספר תורה לבית הכנסת, מאחר וספר התורה היחיד במקום הוא מושאל.
1 צפייה בגלריה
קס רועי טמניו
קס רועי טמניו
קס רועי טמניו
(צילום: אסף פרידמן)
קראו עוד:
לפני כשנה החלו עבודות שיפוץ מאסיביות במבנה נטוש ברחוב בוטקובסקי בחדרה, שקיבלה הקהילה למען השמשתו כבית כנסת. קס רועי טמניו (27) מנהיגה הרוחני של הקהילה בעיר ומי שנחשב לקס הצעיר בארץ, הצליח לרתום לטובת העניין בעלי מקצוע רבים, ששקדו על עבודות השיפוץ, הגידור ומערכת החשמל והכל בהתנדבות. את חגי תשרי כבר ציינו בקהילה בבית הכנסת החדש.
בנוסף הצליחה הקהילה לגייס תרומות גם למען רכישת ציוד משלים לבית הכנסת ותשמישי קדושה, אולם למרות היענות התושבים ותרומתם, עדיין חסרים בבית הכנסת מקומות ישיבה, וקיים חוסר בספר תורה. בקהילה מקווים כעת, כי לקראת חג הפסח, יעלה בידם לגייס את תושבי העיר למימון ספר תורה לבית הכנסת.
"בעבר פנינו לתושבים וביקשנו לסייע לנו בהקמת בית הכנסת, בהפיכתו ממבנה נטוש, לבית כנסת ראוי ומכובד, והתושבים פתחו את ליבם וסייעו לנו רבות ועל כך אנחנו מודים להם מאוד", אומר קס טמניו. "אנחנו במצב שבו יש חוסר קריטי בספר תורה, יש לנו אחד שהוא מושאל, ואנחנו מנסים לגייס תקציב, תרומות או מימון בעבור ספר תורה ובעבור תוספת כסאות לבית הכנסת. אנו מאמינים שכפי שהתושבים התגייסו לעזרנו בעבר, גם הפעם נצליח לכבודה של תורה".
קהילת ביתא ישראל נחשבת למי שבמשך אלפיים שנה שמרה בקנאות על יהדותה ומנהגיה על אף הניתוק מיהדות העולם וקס טמניו הבהיר כי חזונו ושליחותו הם לשמר את המסורות והתפילות מבית אבא ולהנחילם לדורות הבאים. הוא גם עומד בראש העמותה לשימור והנחלת מורשת יהודי אתיופיה: "בית הכנסת הזה, משלב בין המסורת שלנו לבין החיים המודרניים ואני רואה בו מקום, שמאפשר להוציא את חזוני אל הפועל", אמר
לעדכונים: חדשות חדרה