ארגון מתנדבי חדרה קיים השבוע את "אירוע 134" במסגרתו התקיימו תפילה המונית לשלום החטופים, טקס לזכר החללים ובנוסף הוענקו אותות ל-11 גיבורי העיר. במעמד המאחד נכחו בין היתר רב העיר ישראל מאיר ביטון, אנשי ציבור, ראשי ארגוני החסד באזור, מפקדי ארגוני החירום, מתנדבים ותושבים. כשהרעיון לטקס רק קרם עור וגידים, הוא נקרא "אירוע 136", אולם בחלון הזמן הקצר הזה החזיר צה"ל במבצע הירואי את החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן והאירוע שינה את שמו.


האירוע נפתח בצפייה במוצגים וביניהם למעלה מ-1400 נרות נשמה ועליהם שמות כל חללי המלחמה, ו-134 בתים מיניאטורים שעליהם תמונות החטופים. אחרי הקראת פרק תהילים, נשא דברים אלי ביבס, תושב חדרה לשעבר, אבא של ירדן וסבם של האחים הג'ינג'ים, אריאל וכפיר. ברגע מרגש במיוחד הדליק ביבס יחד עם הרב הראשי של חדרה הרב ישראל מאיר ביטון את האור במיצג בתי החטופים, בסימן "מחכים לכם בבית".
בהמשך נשא הרב ביטון דברים והתקיימה תפילת "מי שברך" לחיילי צה"ל על ידי החזן הצבאי יחיאל ליפשיץ. רגע מרגש נוסף נרשם כשפרח שסלר, אימו של החייל ניצן שסלר ז"ל וגבי אמסלם, אביו של החייל אביחי אמסלם ז"ל, נשאו דברים.

1 צפייה בגלריה
האירוע המרגש, השבוע
האירוע המרגש, השבוע
האירוע המרגש, השבוע
(צילום: אלבום פרטי)

רגע שיא נוסף נרשם בחלוקת מגני ההוקרה לגיבורי העיר על פעילות מיוחדת בעת המלחמה.
"חיפשנו ומצאנו את 11 הגיבורים של העיר שהתנדבו ללא לאות, בזמן המלחמה", מספר חזקי מנת שעומד בראש ארגון מתנדבי חדרה. "רובם גם מתנדבים אצלנו ובעוד ארגוני התנדבות וחסד ופעילים חברתיים נמרצים בשלל תחומים. קיבלנו עשרות המלצות על גיבורים ומתוך כל גדולי הנתינה האלה של העיר, ועדה בחרה את 11 הגיבורים שעשייתם בלטה במיוחד".
בין הגיבורים שזכו להוקרה בערב המרגש: ד"ר סאד אבו עיסא, מתנדב ביחידה לאיתור נעדרים של מתנדבי חדרה שבמהלך המלחמה העניק טיפולי שיניים חינמיים לחיילים ולמפונים; טל כהן, שבמהלך המלחמה ריכזה את מערך חלוקת האוכל; אוריאנה קורקוס המתנדבת ביחידת הג'יפים המשטרתית, שנסעה לנקודות כינוס להעביר ציוד ומזון ללוחמים; יהודה צרפתי המרכז את שומרי חדרה; שרה אוזן, שהפעילה את הקהילה הצרפתית בעיר בסיוע רחב היקף לבסיסים ולמפונים; שלמה דיין, מנהל ארגון "ידידים חדרה" שהוא ומתנדביו, סייעו להכשיר מאות ממ"דים; ומאור לוי, מתנדב בידידים, בזק"א ובאיחוד הצלה שאבטח רפואית בהלוויות החללים והגיש עזרה ראשונה לפצועים.
גיבור מקומי נוסף הוא הרב ישראל אביטן, רב קהילה שמלמד בישיבת הסדר באולגה, ששירת מראשית הלחימה 130 יום ביחידה מסווגת. הצטרף אליו סמל עומרי שלמה, מגדוד 51 בגולני שתוך כדי תפיסת קו בכיסופים זינק יחד עם חבריו לחזית וסייע בחיסולם של עשרות מחבלים. במהלך הלחימה אף נפצע בראשו ובפניו, אולם השתקם.

קראו גם:

שני גיבורים שחתמו את הרשימה המכובדת הם בנימין טויסטר, מתנדב בבית חב"ד ויועץ מטעם משרד הבטחון שעם הלחימה גויס וכחלק מיחידת זיהוי חללים טיפל וסייע בעשרות לוויות ועו"ד שלמה יהושע לוי מתנדב בזק"א איחוד הצלה וידידים שסייע במלאכת הקודש של איסוף גופות ההרוגים בימים הראשונים של המלחמה.