אבל כבד בגבעת אולגה. תושבת השכונה אתי סעדה הלכה לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. בת 47 הייתה במותה.
3 צפייה בגלריה
אתי סעדה ז"ל. "הייתה טובת לב באופן קיצוני"
אתי סעדה ז"ל. "הייתה טובת לב באופן קיצוני"
אתי סעדה ז"ל. "הייתה טובת לב באופן קיצוני"
(צילום: אלבום פרטי)
סעדה הייתה דמות אהובה מאוד, עסקה בתחום בריאות הנפש ועבדה כמתאמת טיפול בגשר לקהילה.
בשנים האחרונות נלחמה בגבורה במחלה והשבוע נפטרה בבית החולים תל השומר מוקפת באהבה לצד משפחתה. סעדה הותירה אחריה הורים, גליה ואלי תמם, אחים, את בעלה רונן ואת שלושת בניה: עידו, רועי ויואב, ותושבים רבים בשכונה שאהבו אותה.
סעדה הייתה מוכרת בזכות פעילות החסד והתרומות שהושיטה לרבים, גם מתוך מיטת חוליה. "גם בעת מחלתה ואשפוזה אתי כל הזמן התנדבה, הכינה לילדים ממשפחה נזקקת סל או מוצרים לבית הספר. היא כל הזמן תרמה. היא הייתה טובת לב באופן קיצוני", סיפרה קרובת משפחתה. "גם ילדיה עוסקים בפעילות התנדבותית חברתית. מדובר באשה שהייתה משכמה ומעלה".

3 צפייה בגלריה
החייל שנחטף ונרצח, משה תמם ז"ל
החייל שנחטף ונרצח, משה תמם ז"ל
האח, משה תמם ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

קרובת המשפחה חן איסייב סיפרה: "אתי הייתה נשואה לבן דוד שלי, רונן. עבורנו היא הייתה כמו אחות ממש. אתי הייתה אישה יוצאת דופן, תמיד מאחדת את המשפחה, מארחת, פותחת את ביתה לכול, אישה עם לב זהב, אמא למופת, אדם מדהים. כולם אהבו אותה. לא היה ולא יהיה על הלב של אתי".
אולגה סעדה גיסתה של אתי, סיפרה כי הקשר ביניהן היה כשל אחיות: "אתי הייתה אהובה מאוד על כל מי שפגש אותה. היא הייתה כמו הפסיכולוגית של כולם. לא משנה היכן נתקלה בהם, אין מישהו שלא נגעה בו. אפילו במהלך האשפוז שלה נקשרו אליה כולם. בכל ביקור שבועי שלי היינו משוחחות, אתי אהבה מוזיקה ותמיד ביקשה ממני לשמוע מוזיקה חדשה שיצאה. היא הייתה אמא מדהימה ועשתה הכול עד הרגע האחרון בשביל הילדים שלה, כדי שיצליחו, ילמדו ויתקדמו. היא נלחמה בשביל לחיות למענם. ביתה היה מקום מפלט למשפחה. כל מי שרצה קצת להימלט מחייו ומתלאות היום, מצא אוזן קשבת ובית פתוח אצל אתי. הלב כואב ממש. אישה כזו נדירה הולכת מאיתנו".

3 צפייה בגלריה
סעדה ז"ל. "לא היה ולא יהיה על הלב של אתי"
סעדה ז"ל. "לא היה ולא יהיה על הלב של אתי"
סעדה ז"ל בבית החולים. "לא היה ולא יהיה על הלב של אתי"
(צילום: אלבום פרטי)

גיסתה של אתי, איילת תמם סיפרה: "כבת יחידה לא הייתה מאושרת ממני שזכיתי באחות קטנה. מהר מאוד התברר לי שהיא הגדולה באמת בקשר הזה. בהכלה, באהבה, באיחוד תמידי של המשפחה, בהכוונה ובמילה הטובה. דודה מושלמת לילדיי. כנראה שהעולם שלנו לא ראוי לטוב לב כזה ולגודל כזה של נשמה שבאה לכאן לעשות טוב במשך 47 שנה והשאירה את כולנו שבורי לב".
פטירתה של סעדה, היא טרגדיה שנייה שנוחתת על בני משפחת תמם המתגוררים בחבצלת השרון. סעדה ששם נעוריה הוא תמם היא אחותו של החייל משה תמם ז"ל, שנחטף ונרצח על ידי חוליית מחבלים ערבים-ישראליים בשנת 1984. לאחרונה ניהלה המשפחה מאבק נגד שחרורו של הרוצח וליד טקה. המאבק הסתיים בהצלחה וטקה נותר בבית הכלא.
פורסם לראשונה: 16:52, 19.06.23