על האימה והאכזריות בעוטף עזה ניתן ללמוד מדבריו של ראש ומייסד זק"א חדרה דוד בירנבוים, שהוקפץ יחד עם לירון עמר ושלומי לוי מ"המחנה המאמין" ומתנדבים מחדרה להחליף את צוות זק"א דרום, שכוחותיו אפסו, בשל ריבוי הגופות.
2 צפייה בגלריה
צוות זק"א חדרה בדרום. "לא נתפס"
צוות זק"א חדרה בדרום. "לא נתפס"
צוות זק"א חדרה בדרום. "לא נתפס"
(צילום: אלבום פרטי)
בירנבוים סיפר, כי השטח בעוטף עזה, נראה כמו צילומים ממלחמת העולם השנייה וכי קשה לתאר את הזוועות והאכזריות.
בירנבוים בזק"א מזה 30 שנה. הוא הקים את סניף חדרה ועבר מנעד עצום של אירועי אימה ובלהות, אלא שלדבריו מעולם לא נתקל בזירה עצומה עם כמות כה גדולה של נרצחים ובאכזריות שכזו.
ביום ראשון בבוקר, יומה השני של מלחמת "חרבות מברזל" נקראו כוחות מרחבי הארץ ובכלל זה זק"א חדרה לתת יד לצוותי זק"א דרום, שקרסו תחת העומס, לא ישנו ולא אכלו למעלה מ-24 שעות. "הגענו ויש קרבות בדרום, ממש על הראש שלנו. אנחנו סורקים את הצירים, כול הצירים מלאים מכוניות שרופות ואנשים שוכבים ירויים, כמו צילומים של מלחמת העולם השנייה", מספר בירנבוים. "עגלות, ילדים, תינוקות בכמויות מזעזעות. הגענו צוות של שמונה אנשים מחדרה וחברה אלינו קבוצה גדולה של אמבולנסים. אנו עוברים מאחד לשני ואוספים את מי שקיפחו כאן את חייהם בצורה כל כך קשה. הכמויות לא יאומנו. משם אנחנו נוסעים לנקודות ריכוז, משם לזיהוי, כמובן מצלמים כל דבר ומתעדים כדי לקצר את תהליך הלוויות. מדובר בטרגדיה אנושית עצומה. כל אחד מהם זה סיפור אנושי שאין לו סוף, מזעזע פשוט".

2 צפייה בגלריה
"קשה להבין את האירוע הזה"
"קשה להבין את האירוע הזה"
"קשה להבין את האירוע הזה"
(צילום: אלבום פרטי)

בירנבוים ממשיך ומספר: "כבר באמצע הלילה קיבלתי קריאה שצריך להיערך לעזור לצוות זק"א דרום שבקריסה. צריך לתת להם להתאפס, לנוח, לישון, לאכול משהו. גם אחרי שיחזרו לדעתי הם לא יצליחו להבין את קנה המידה של האירוע הזה ולהתמודד איתו, אין סיכוי".
"30 שנה מאז שהקמתי את זק"א בחדרה, עברנו פיגועים ומה לא ומה שקורה כאן לא נתפס, פשוט לא נתפס. נסיעה לאורך הצירים מזמנת אינספור מכוניות שרופות, עליהן או בתוכן או לצידן אנשים מסכנים שאיבדו את חייהם, גם ילדים".

קראו גם:

איך ממשיכים לתפקד בתוך המצב הזה?
"לקחתי איתי את המתנדבים הכי ותיקים שלי שכבר עברו כמה דברים בחיים וראו כמה דברים. בדרך התפללנו, עברנו אצל ראש הישיבה בחדרה 'כנסת יצחק' הרב יהושע ארנברג שבירך אותנו וביקשנו שיתפלל עלינו שנצא לשלום ונחזור במקום. אני רוצה להעביר מסר תמיד ועכשיו במיוחד אני רוצה לצעוק אותו 'חבקו אחד את השני תאהבו'. נתפלל לקב"ה שלא יוריד עלנו עוד אסונות כאלו".
פורסם לראשונה: 08:16, 15.10.23