אם אתם גרים בחדרה, בוודאי תשמחו לשמוע את החדשות הטובות שעשויות לחסוך לכם מאות ואף אלפי שקלים בכל שנה.
2 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל
הפסקת חשמל
הפסקת חשמל
(צילום המחשה: shutterstock)

מדובר על מהפכת החשמל, שאושרה במליאת רשות החשמל. החל מסוף החודש, כל צרכן בחדרה יוכל לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל שלו.
המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.
כזכור, בביקורו האחרון בחדרה, בפגישה מקצועית שערך עם ראש העיר ניר בן חיים, הודיע השר כהן כי בשנת 2024 יותקנו מונים חכמים בעיר שיכניסו את התושבים למהפכת החשמל ויוזילו את המחירים בשיעור של בין 5% ל-20% בשנה.
השלמת פריסת המונים החכמים בחדרה תאפשר לתושבים למקסם את שיעור ההנחה במחיר החשמל זאת בשל העובדה כי ספקי החשמל יוכלו לקרוא במדויק את צריכת החשמל.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "פריסת המונים החכמים היא בשורה צרכנית חשובה שתבוא לידי ביטוי בחשבון החשמל של תושבי חדרה ותחסוך בין 5% ל-20% בשנה. החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכל בית בישראל ונעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה לבחור את ספק החשמל שלהן ולהוזיל את החשבון במאות ואף אלפי שקלים בשנה".
עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. מהפכת החשמל שהשיק שר האנרגיה והתשתיות תאפשר החל מ- 25.07.2024 לכלל צרכני החשמל בישראל לפנות לכל אחד מ-47 מחזיקי רישיונות האספקה ולהשתייך אליהם כמספק החשמל הפרטי שלהם גם טרם התקנת מונה חכם בביתו.

2 צפייה בגלריה
ללא הפסקות חשמל
ללא הפסקות חשמל
חברת החשמל
(צילום: shutterstock)

קראו גם:

נכון להיום פעילים במקטע האספקה 18 מספקים פרטיים, והרשות צופה כי לאחר הפתיחה לכלל הצרכנים, יציעו את שירותיהם מספקים נוספים. באמצעות כך, משקי בית ממוצעים צפויים לחסוך מאות עד אלפי שקלים בחודש בהוצאות החשמל. מהלך זה יגביר את התחרות בשוק החשמל ויאפשר לצרכנים ליהנות ממחירים נוחים יותר. רשות החשמל מסדירה את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי, מפרטת את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", וזאת תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד.
ראש העיר, ניר בן חיים: ״מדובר בצעד משמעותי מאוד עבור תושבי חדרה והארץ כולה. פרויקט משמעותי כמו קידום פריסת המונים החכמים הוא דוגמא לדרך חשובה להתייעל ולהקל על התושבים".