בכל עונת מסיק זיתים יוצא רחמים חנניה בן ה־96 מבנימינה לעבוד במטע הזיתים שבבעלותו, כשבני משפחתו מסייעים לו. השנה, עקב נגיף הקורונה ומחסור בידיים עובדות, הוא נקלע לבעיה.
1 צפייה בגלריה
רחמים חנניה וחניכי "הצופים" במטע הזיתים. "מחמם את הלב
רחמים חנניה וחניכי "הצופים" במטע הזיתים. "מחמם את הלב
רחמים חנניה וחניכי "הצופים" במטע הזיתים. "מחמם את הלב
(צילום: אלבום פרטי)
חנניה הוא אחד מוותיקי החקלאים בארץ ובבעלות משפחתו אדמה שמעובדת מאז שנת 1935. לפני כשש שנים, בגיל 90, החליט לנטוע עצי זית במקום עצי האפרסמונים שגידל, לזכרם של הוריו, יצחק ופנינה חנניה, שהקימו את שכונת יעקב בבנימינה. בכל שנה הם היו מגיעים יחד עם אחיו המבוגרים ובני המשפחה למטע, לעבודות המסיק. "יום מסיק הזיתים תמיד היה יום חגיגי עבור כל בני המשפחה, המבוגרים והצעירים כאחד", מספר האחיין, גיל חנניה.
השנה, עקב משבר הקורונה, התקשה חנניה לגייס את כל בני המשפחה לעבודות המסיק ולא הייתה גם אפשרות להעסיק פועלים, וכך הוא נשאר בלי ידיים עובדות. מי שנחלץ לעזרתו היו חניכי "הצופים" משבט "עומר" במושבה.
כ־50 חניכים הגיעו וסייעו בעבודה. "הם ריגשו אותי מאוד", אמר חנניה. "מחמם את הלב לראות את הצעירים מ'הצופים' קמים לפני הזריחה ומתחילים לעבוד במטע", הוא אומר השבוע.
יו"ר תנועת "הצופים" רז פרל מסר: "חניכי תנועת הנוער 'הצופים', בשכבות הבוגרות ובשנת השירות, פועלים בתקופת הסגר הנוכחי בכל רחבי הארץ ובמגוון תחומי התנדבות לטובת הקהילה. אנו פונים לארגונים ולבודדים – אם צריך עזרה פנו אל שבטי 'הצופים' המקומיים, ובני הנוער שלנו ישמחו לעזור ולתרום".
כל העדכונים - חדשות חדרה