בשבוע שעבר הגיע לקיסריה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לטקס חלוקת הנשקים למתנדבי האזור בכיתות הכוננות.
2 צפייה בגלריה
השר איתמר בן גביר בטקס. "נשק מציל חיים"
השר איתמר בן גביר בטקס. "נשק מציל חיים"
השר איתמר בן גביר בטקס. "נשק מציל חיים"
(צילום: יח"ץ)
בטקס הענקת הנשקים נכחו מתנדבי כיתות הכוננות מאליכין, מאור עקיבא, מקיסריה ומחדרה וכן ראשי הרשויות, עזורי שרוני העומד בראש מועצת אליכין, אלי אנקונינה ראש עיריית אור עקיבא, ניר בן חיים ממלא מקום ראש עיריית חדרה ואסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל.
בטקס חולקו כ-100 נשקים ארוכים לחברי כיתות הכוננות החדשות, והשר בן גביר הדגיש את חשיבות הצטיידות הכיתות ואמר: "מדינת ישראל חיה בשנים האחרונות בהרבה מאוד קונספציות שהיום התברר שהיו טעות. כשרציתי לחלק נשקים ולהקל בקריטריונים, היו מי שאמרו שאני מציף את הרחובות בנשק. נדמה לי, שהיום כולנו מבינים שנשק מציל חיים, אקדח יכול להציל בית, רובה סער יכול להציל בניין. הטעות ההיסטורית שאנו מתקנים אותה היום, להוציא את כיתות הכוננות לקחת את הנשקים חשובה כל כך".
ביקורו של בן גביר לא עבר לגמרי על מי מנוחות. קדמה לכך סערה, כשבקבוצת הווטסאפ של אחת מכיתות הכוננות בחדרה, ביקש אחד המשתתפים לא לקחת חלק בטקס, אלא לקבל את הנשק מבלי להגיע אליו. המתנדב חש כי להגיע לטקס משמעו להיות מנוצל לצרכי פוליטיקה וביקש שלא לקחת בכך חלק. ככל הידוע, בקשתו של התושב לא נענתה, עניין שהעכיר במשהו, את רוח ההתנדבות והנתינה של הימים האלו.

2 צפייה בגלריה
חלוקת הנשקים. "אקדח יכול להציל בית"
חלוקת הנשקים. "אקדח יכול להציל בית"
חלוקת הנשקים. "אקדח יכול להציל בית"
(צילום: יח"ץ)

מאז תחילת הלחימה, הוקמו מעל 700 כיתות כוננות ברחבי הארץ. הכיתות הוקמו בשיתוף פעולה של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל, שהכשירה את אלפי המתנדבים וסיפקה להם נשק ארוך אישי וציוד מגן נלווה.
מהמשטרה נמסר: "הליך גיוס והכשרת המתנדבים לכיתות הכוננות שיופעלו באירועי חירום נעשה בהתאם למדיניות השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי. איתור והכשרת המתנדבים נעשה לפי מודל שגובש באמצעות מסד נתונים בהובלה משותפת של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל. חימוש כיתות הכוננות נעשה על ידי ניצב בדימוס שמעון לביא שעם פרוץ המלחמה מונה בהתנדבות כממונה על גיוס וחימוש לחימה אזרחית".

קראו גם:

עד לפרוץ המלחמה, המשטרה באמצעות מג"ב הפעילה כ-83 כיתות כוננות בלבד, במרחב הכפרי ובשש ערים ברחבי הארץ וכיום כבר פועלות מעל 700 כיתות. במשטרה סיפרו כי כיתות נוספות צפויות לקום, באמצעות מחלקת המתנדבים במשטרה בהובלת סמפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד. בהתייחסו לכיתת הכוננות החדשה בקיסריה אמר מפקד המחוז ניצב דני לוי: "הכיתה בקיסריה תיתן מענה ראשוני לכל תרחיש לצד שוטרינו הפועלים מסביב לשעון. חברי הכיתה מייצגים את החברה הישראלית במיטבה וכעת מוטלת עליכם המשימה לתת תחושת בטחון לחברי היישוב כולו".