בית המשפט המחוזי בחיפה החליט לאחרונה כי תושב חדרה שנאשם כי רצח את אביו אינו כשיר לעמוד לדין, בגלל מחלת נפש ואינו אחראי על מעשיו בעת האירוע.
2 צפייה בגלריה
השוטרים ירו טייזר לעבר החשוד
השוטרים ירו טייזר לעבר החשוד
זירת הרצח בחדרה
(צילום: דוברות המשטרה)
מדובר באירוע שהסעיר את חדרה והתרחש בחודש אוגוסט. כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה ייחס לנאשם בן ה-43 עבירות של רצח אביו בן ה-80 בנסיבות מחמירות ושתי עבירות של ניסיון לרצח אימו בת ה- 70 ושל אדם זר אשר היה מאושפז במחלקה הפסיכיאטרית כשהוחזק שם הנאשם לצורכי הסתכלות.
בכתב האישום נטען כי הנאשם רצח את אביו באמצעות סכין. לאחר מעצרו אושפז הנאשם במחלקה המשפטית לצורך בדיקתו. בעקבות זאת הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית בה צוין כי הנאשם סובל ממחלת נפש, לא היה אחראי למעשיו המתוארים בכתב האישום ואינו כשיר לעמוד לדין.

2 צפייה בגלריה
השוטרים ירו טייזר לעבר החשוד
השוטרים ירו טייזר לעבר החשוד
הרצח הסעיר את חדרה
(צילום: דוברות המשטרה)

לאור מסקנת חוות הדעת, סנגורו של הנאשם עו"ד אבי אילון ביקש להורות על זיכוי של הנאשם מחמת אי שפיות. עו"ד אילון ובא כוח המאשימה, עו"ד מוחמד מולא הודיעו לבית המשפט, כי ממצאיה ומסקנותיה של חוות הדעת מקובלים עליהם ולפיכך ביקשו להורות על זיכוי של הנאשם מהעבירות אשר יוחסו לו.
שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, אב בית הדין אבי לוי, השופט ערן קוטון והשופטת עידית וינברגר ציינו בפסק דין כי לאחר שעיינו בתיק באו לכלל מסקנה כי הנאשם אכן ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום. הרכב השופטים קבעו כי חוות הדעת קובעת את אי שפיות הנאשם ואי לכך הורו על זיכויו של מן העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. השופטים הורו על אשפוזו של הנאשם בבית החולים לחולי נפש לתקופה שלא תעלה על 25 שנים.

קראו גם:

עו"ד אבי אילון אמר כי נכון עשה בית המשפט אשר זיכה את הנאשם מחמת הסייג לאחריות פלילית על אף החומרה היתרה של כתב האישום: "הזיכוי התאפשר בעקבות פסיקה של בית המשפט העליון (הלכת אשקר) אשר לפיה כאשר אי הכשירות היא מהותית ולא רק דיונית ניתן לזכות", אמר. לדבריו, משפחתו של הנאשם תומכת בו ללא סייג, אוהבת אותו מאוד ועושה כל שניתן לסייע בידו ולהקל עליו במסגרת אשפוזו.