ארתור פיכמן מחדרה, עובד חברת התרופות "טבע", מעיד על עצמו כי הוא בחור בריא בדרך כלל. הוא לא האמין שיגיע לסכנת חיים בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
ארתור פיכמן. "זו לא שפעת, אלו ייסורים"
ארתור פיכמן. "זו לא שפעת, אלו ייסורים"
ארתור פיכמן. "זו לא שפעת, אלו ייסורים"
( בית החולים הלל יפה)
לאחר שרעייתו דריה חלתה בקורונה, החל ארתור בן ה־36 לחוש ברע ובאמצע חודש ינואר נבדק ונמצא חיובי לנגיף. לדבריו, הומלץ לו להישאר באשפוז בית תוך מעקב והמלצה ליטול תרופות קלות להורדת חום.
קראו גם>>
"בהדרגה החל מצבי להתדרדר, היה לי חום מאוד גבוה שלא ירד ושיעול יבש שלא הפסיק כמה ימים. לא הצלחתי לישון כמה לילות מהשיעול והייתה לי חולשה חזקה מאוד בכל הגוף. יצרתי קשר עם הרופא שלי דרך צ'אט בקופה בה אני חבר והומלץ לי להתפנות למיון", הוא מספר.
פיכמן אושפז במחלקת זיהומיות א' ומספר ימים לאחר מכן חלה עוד החמרה במצבו, ואף נשקל לחבר אותו למכונת הנשמה.
אשתו דריה שכבר החלימה מהמחלה, הורשתה להיכנס ולסעוד אותו במחלקה. "הצוות של מחלקת קורונה נלחם עליי ולא ויתר ולמזלי הצליח להציל אותי. אני לא מאחל לאף אחד את מה שעברתי", מספר פיכמן שנשימותיו עדיין כבדות מאוד ושיעול יבש עוצר את שטף דיבורו. "מי שחושב שזו שפעת פשוטה או מזלזל, טועה מאוד, זו לא שפעת, אלו ייסורים, זה גוף לא מתפקד ואי יכולת אפילו לקום מהמיטה לשירותים.
"זה בהחלט לא צחוק ואני מפציר בכולם ללכת להתחסן, שלא יעבור עליכם מה שעבר עליי. המצב שלי היה קשה, בשלב מסוים הייתי ממש בסכנת חיים והצליחו להציל אותי. הבנתי שרמת החשיפה של הנגיף לריאות שלי היתה גבוהה מאוד וחיי היו בסכנה".
פיכמן ביקש להודות לצוות בית החולים "הלל יפה" ולצוות מחלקת זיהומיות א': "אנשים לא יודעים כמה עול ועומס יש על צוות המחלקה וחשוב לי שיידעו שהם עושים מעל ומעבר. הם נותנים את הלב והנשמה, הרבה מעבר למה שצריך לפי הספר.
"כל עשר דקות הם בדקו מה איתנו ואם אנחנו צריכים משהו, לא השאירו אותנו לבד אף פעם. הצוות הרפואי נלחם על כל חולה. הם גם עודדו אותנו והעלו לנו את המורל. מנהלת המחלקה בזיהומיות א', ד"ר טטיאנה מיכאלוב, מצאה בעבורי את התרופה הנכונה בשלב קריטי והצילה את חיי".
מהמרכז הרפואי הלל יפה נמסר כי בשבועות האחרונים יש עלייה משמעותית במספר הצעירים המאושפזים במצב קשה במחלקות למאומתי קורונה.
ד"ר מיכאלוב סיפרה כי ארתור הוא אחד מהצעירים שהגיע לאשפוז במצב קשה: "צילום החזה שלו הראה תמונה קשה ביותר של מחלת הקורונה", היא אומרת, "במהלך האשפוז חלה החמרה נוספת במצבו והוא היה רגע לפני הנשמה. לשמחתנו הצלחנו לייצבו ומצבו ממשיך להשתפר מיום ליום. אני קוראת לכלל הציבור, מבוגרים וצעירים, ללכת להתחסן, איש אינו חסין ממנה והיא מסכנת גם חיי צעירים".
בראשית השבוע השתחרר פיכמן לביתו, לאחר שבועיים אשפוז. הוא עדיין נזקק לחמצן ומתקשה לדבר לאורך זמן: "הסבירו לי שעם הזמן הריאות ילמדו להתרגל לנשום אוויר רגיל ואני מחכה לזה".
לעדכונים: חדשות חדרה