החל מהיום יחלו עובדי מערך כיבוי האש לנקוט בעיצומים בכל רחבי הארץ. הנימוק לעיצומים: "גרירת הרגליים של האוצר שבמשך שש שנים לא חתם עם עובדי מערך הכבאות על הסכם חדש".
2 צפייה בגלריה
שריפה ביער חדרה
שריפה ביער חדרה
שריפה ביער חדרה. הכבאים בעיצומים
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
תחנת כיבוי האש בחדרה הצטרפה לעיצומים:
מארגון עובדי מערך הכבאות נמסר כי "מדינת ישראל סובלת ממחסור אקוטי בכבאים. היחס של כבאי לנפש עומד על רבע מהמקובל במדינות OECD – רבע מהנחוץ לצורך מתן מענה סביר לצרכי האוכלוסיה ותנאי השטח בישראל. 1,800 כבאים במקום 7,000 כנדרש. הסיבה למחסור נעוצה בתנאי העבודה הקשים, ריבוי הפציעות, מחלות המקצוע, ותנאי ההעסקה והשכר הירודים".
עוד הסבירו בארגון כי "נסיונות גיוס הכבאים של השנים האחרונות כשלו, ומערך הכבאות סובל מעזיבה משמעותית של עובדים שהכשרתם ארוכה ויקרה. כך, מאז 2018 המערך גדל ב-48 כבאים בלבד, על רקע העזיבה המשמעותית".

2 צפייה בגלריה
לוחם כיבוי אש במרכז המסחרי
לוחם כיבוי אש במרכז המסחרי
לוחם כיבוי אש במרכז המסחרי
(דוברות כיבוי אש)

אלו העיצומים שיינקטו:
- לא יונפקו טפסי 4 למבנים חדשים: מפקחי מניעת דליקות יצאו לביקורות, יעבירו את דו"ח הביקורת ללקוח אך לא ימשיכו טיפול למתן אישור.
- לא יינתנו אישורים לרישוי עסקים: מפקחי מניעת דליקות יצאו לביקורות ,יעבירו את דו"ח הביקורת ללקוח אך לא ימשיכו טיפול למתן אישור.
קראו גם:
- לא יינתנו אישורים לאירועים חד פעמיים: מפקחי מניעת דליקות יצאו לביקורות, יעבירו את דו"ח הביקורת ללקוח אך לא ימשיכו טיפול למתן אישור.
- לא יבוצעו עבודות תחזוקה בתחנות.
- לא יבוצעו טיפולים שבועיים ברכבי הכיבוי ובתחנות (למעט מערכות בטיחות).
- אירועים במדינה יתקיימו ללא צוותי כיבוי,כל אירוע פסטיבלים, הופעות,וכו'