את אירועי יום העצמאות בחדרה יפתח השנה טקס הדלקת המשואות המסורתי, שיתקיים השנה בסימן תרומה משמעותית לחינוך בעיר. הטקס ייערך בבמה ברחבת העירייה בפתיחת החגיגות ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל במעמד מ"מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים.
1 צפייה בגלריה
מדליקי המשואות בחדרה במפגש עם מ"מ ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים
מדליקי המשואות בחדרה במפגש עם מ"מ ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים
מדליקי המשואות בחדרה במפגש עם מ"מ ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
השבוע הזמין בן חיים את מדליקי המשואות לבניין העירייה, להודות להם באופן אישי על תרומתם לחינוך בעיר. עוד במפגש השתתפו יו"ר מועצת העיר הרב בן ציון נורדמן ויו"ר הוועדה לבחירת מדליקי המשואות הגב' חדווה יחזקאלי.
השנה נבחרו 10 מדליקי משואות:
אופיר רוזן: הקים את "סטודיו במה" – המהווה מרכז לאמנויות לילדים, לנוער ולמבוגרים. סטודיו שהפך להיות מפעל חיים חינוכי בחדרה מזה 20 שנה וגידל מתוכו מחזאים, כותבי סדרות, במאיים ומפיקים.
אלי עמיר: מנהל חטיבת הביניים תיכון חדש בית אליעזר. תושב ותיק בחדרה ונמנה על מקימי הקמפוס תיכון חדרה מיום היווסדו. עמיר ניהל את החטיבה העליונה ולאחר מכן את חטיבת הביניים. הוא דמות מוכרת ומוערכת מאוד בקרב הורי התלמידים בפרט ואנשי הוראה בכלל.
אמיר צולמן: בן 19 ונמצא בימים אלו במכינה לקראת שירותו הצבאי. כבר בגילו הצעיר השפיע על החינוך הבלתי פורמלי בחדרה, במשך 6 שנים, וכיהן כיו"ר מועצת הנוער העירונית. הקים את תנועת הנוער "עוז" לגילאי א-ג במטרה להעניק חינוך חברתי ערכי ומשמעותי לילדים כהכנה לכניסתם לתנועת הנוער "בני עקיבא". במשך למעלה מארבע שנים אמיר כיהן כנציג משמעותי במועצת הנוער העירונית וכנציג במועצת התלמידים והנוער המחוזית חיפה ובמועצה הארצית.
יוכי משל: יוכי נולד בבוקרשט ועלה לארץ בשנת 1958. כל חייו עבד במערכות החינוך ותנועות נוער הדרכה ובהוראה. מאז שיקומו של בית פיינברג הוא עושה לילות כימים יחד עם המועצה לשימור אתרים, לשמר את כל המבנים ההיסטוריים המיועדים לשימור. יוכי מביא לעיר חדרה מורי דרך מכל רחבי הארץ להשתלמויות בשביל ישראל החוצה את חדרה, באתריה הירוקים וההיסטוריים.
בועז איתן: יו"ר עמותת "שירז" – למען הזאטוטים. בועז הקים את העמותה בעקבות טרגדיה משפחתית בה שכל את בתו שירז עקב מחלת הסרטן בעודה בת 33 שנה, כשהיא מותירה אחריה תינוק בן שנה. העמותה דואגת למתן הכשרות למטפלות במסגרות החינוכיות החל מגיל לידה ועד שלוש ומעניקה ארגז כלים עשיר למטפלות במטרה ליצור אקלים מיטבי במעונות ובפעוטונים.
יעל מלר: עוסקת בהוראה למעלה מ-34 שנים. חינכה וריכזה את מקצוע המתמטיקה בבית ספר הגורן ובבית הספר אחד העם, תוך מתן תשומת לב לקשר בין ההורים, המורים והתלמידים. הייתה בצוות המוביל שהקים ויזם את כיתת הוותיקים.
פאני בלדב: סייעת בגן ילדים לחינוך מיוחד מזה 28 שנים. בשש השנים האחרונות פאני עובדת בגן ילדים עם עיכוב התפתחותי.
סיגלית יעקובי: תושבת חדרה, נולדה בגבעת אולגה ולמדה בבית הספר "אור לטף" ושם כיהנה כיו"ר מועצת התלמידים של בתי הספר. מזה 27 שנים נמצאת במערכת החינוך, היא בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך ותואר שני בניהול וארגון מערכות בחינוך. היא מנהלת מוערכת והובילה את ביה"ס "צליל" שאותו היא מנהלת לקבלת פרס החינוך המחוזי לשנת תש"פ.
רועי צוהר – בשם אביו קלמן צוהר ז"ל: קלמן היה תושב חדרה שנים רבות לפני שהעתיק את מקום מגוריו לקיסריה. קלמן החל את עבודתו בבית הספר עמל בשכונת ברנדס בחדרה ועם פרישתו של המנהל הוא קיבל את ניהול בית הספר כאשר היו בו 100 תלמידים בלבד ועמד לפני סגירה. קלמן עשה מהפך שלם בבית הספר, הכפיל את מספר תלמידיו, עשה שינוי גדול בתכנים והעלה את רמת בית הספר.
עידו הרניק – בשם סבתו ברוריה שבתאי. ברוריה נולדה בתל אביב בשנת 1930. היא למדה בגימנסיה העברית בהרצליה. הוכשרה כחברת ההגנה בזמן היותה תלמידת בית ספר תיכון. התגייסה לצה"ל בשנת 1948, הוכשרה בקורס הראשון של חיל קשר למפעילת ראדר ושירתה בבסיס חיל האוויר בסטלה מאריס בחיפה. לאחר שירותה למדה בסמינר לוינסקי למורות. בשנתה הראשונה נשלחה ללמד חיילים מגיוס חוץ לארץ ובשנתה השנייה נשלחה לעבוד בעיר רמלה. לאחר שנישאה עברה להתגורר בעיר חדרה ולא עזבה את העיר. כאן נולדו שלושת בנותיה וכאן לימדה במשך 32 שנים בביה"ס "אחד העם". התחילה כמורה ולבסוף ניהלה את בית הספר שנים רבות עד שנת 1986. עם פרישתה לגמלאות המשיכה לעסוק בחינוך ולימדה עשרות רבות של תלמידים.
לעדכונים: חדשות חדרה