בשורות מצוינות לחדרה: התוכנית להקמת תחנת כוח נוספת בעיר OPC2 לא אושרה על ידי הממשלה, בישיבתה בראשית השבוע.
2 צפייה בגלריה
מחאה נגד הקמת תחנת הכוח
מחאה נגד הקמת תחנת הכוח
מחאה נגד הקמת תחנת הכוח
(צילום: אלעד גרשגורן)
הרשויות המקומיות באזור חששו במשך תקופה ארוכה כי התוכנית תאושר. הן הביעו התנגדות ואף הגישו עתירה לבג”ץ בנדון, אליהם הצטרפו ארגוני הסביבה והפעילים החברתיים, שהתריעו מפני זיהום אוויר ותחלואה אם התוכנית תאושר. השבוע המאבק הסתיים בהצלחה.

2 צפייה בגלריה
אריאב. דורש לפרסם
אריאב. דורש לפרסם
אריאב. "ניצחנו"
(צילום: גיל נחושתן)

ארז אריאב יו"ר פורום התושבים האזורי להגנת הסביבה שרון כרמל, שהוביל את המאבק בתחנת הכוח אמר: "ניצחנו. מאבק של שלוש שנים וחצי שכלל פעילים חברתיים ורשויות מקומיות הגיע לסיומו כשהממשלה לא אישרה הקמת תחנת כוח נוספת בחדרה. אנו קוראים לממשלה, להפסיק לאשר תחנות פוסיליות נוספות במדינה ולקדם אנרגיה מתחדשת עם אגירה. הפורום גם קורא לממשלה לתת 'שיניים' למשרד הגנת הסביבה כדי שיוכל לאכוף את תקנות חוק אוויר נקי".
קראו גם:
רון שגן, חבר מועצת עיריית חדרה, אמר: "בתום מאבק והתנגדויות בוועדות התכנון, עתירה לבג"ץ ודיונים בוועדות הכנסת עם שרי ממשלה שונים, הממשלה החליטה לא לאשר הקמת תחנה נוספת בחדרה. מדובר בהחלטה לא טריוויאלית, שהינה פרי עבודה מאומצת של אגף ההנדסה והלשכה המשפטית בעיריית חדרה, של איגוד ערים לאיכות סביבה וכמובן של מטה מאבק התושבים. המיקוד בו פעלנו, השקעת המשאבים הדרושים בכסף וזמן, המקצועיות ותשומת הלב של התושבים, שלא ויתרו ואילצו אותנו להילחם על איכות חייהם, הביאה בעיני לתוצאה הטובה הזו. ואחרי זה, חשוב שנישאר ענווים, משום שממשלות אינן דבר יציב בשנים האחרונות ולכן, כל החלטה עלולה להשתנות. אישור חד' 1800,תכנית אזור התעשיה, באופן מתוקן וללא תחנת כוח, היא התוכנית שתבטיח את צידי הנחל ואיכות החיים והסביבה שאנו כל כך רוצים".
פורסם לראשונה: 08:26, 30.05.23