יוזמה מרגשת בשכונות ויצמן ונווה חיים בחדרה, לזכרה של סמלת קרן יעקובי ז"ל שנהרגה בפעילות מבצעית בחברון בשנת 2002.
2 צפייה בגלריה
קרן יעקבי ז"ל. הלוחמת הראשונה שנהרגה בפעילות מבצעית של צה"ל
קרן יעקבי ז"ל. הלוחמת הראשונה שנהרגה בפעילות מבצעית של צה"ל
קרן יעקבי ז"ל. הלוחמת הראשונה שנהרגה בפעילות מבצעית של צה"ל
(צילום: אלבום פרטי)
ברחבי השכונה יכינו תושבים, לזכרה של קרן, עוגת תפוזים שהייתה אהובה עליה, על פי מתכון של דודתה דניאלה יאיר מהין. ביום העצמאות, יחולקו העוגות לחיילים בודדים. במיזם ייקחו חלק ילדי הגנים שיכינו ברכות שיצורפו לעוגות, סבתות מקבוצת "סבבים וסבבות" בניהולה של ז'קלין דרי, יגיעו לבית הספר ניצנים וייאפו עוגות עם התלמידים ובני הנוער יארזו אותן.

2 צפייה בגלריה
קרן יעקבי ז"ל
קרן יעקבי ז"ל
קרן יעקבי ז"ל
(צילום: אתר יזכור)

שרי סלע, רכזת קהילה במרכז הפנאי האזורי רעים בנווה חיים, שמובילה את היוזמה מסבירה: "חשבתי איך אפשר להנציח קהילתית חללי צה"ל מהשכונה שלנו. פניתי לקהילה, ושאלתי בקבוצות אם יש מישהו שהיה רוצה להשתתף במיזם שבו אנחנו נפרסם מתכון שהיה אהוב על החלל ואנחנו נכין אותו עם הקהילה. ככה נעשה שני דברים: ננציח את החלל בצורה נפלאה וגם נתרום לחיילים בודדים ביום העצמאות. הרעיון הגיע כשאני הכנתי עוגת שוקולד כשאשתו של אחד ההרוגים באסון מירון ביקשה לאפות עוגת שוקולד שאהב, לזכרו".
סמל קרן יעקובי ז"ל הייתה לוחמת בפלוגה המבצעית של המשטרה הצבאית "סחלב". היא הלוחמת הראשונה שנהרגה בפעילות מבצעית של צה"ל. קרן וחבריה היו בסיור מחוץ לעמדה, כשנורו לעברם שני צרורות ממארב של מחבלים. קרן וחייל נוסף, סמל מאור קלפון נהרגו מהירי.
בשכונת מגוריה, ויצמן, נחנך לאחר נפילתה "גן קרן" לזכרה. בשנת 2018, אף שוקם הגן ונחנך מחדש. מיזם מתכון עוגת התפוז, הוא דרך נוספת להותיר את זכרה חי וקיים.

קראו גם:
"ילדיי והילדים של אחותי גדלו ביחד", מספרת הדודה, דניאלה יאיר מהין. "קודם גרנו בנתניה והבתים שלנו היו קרובים וגם כשעברנו לחדרה לשכונת ויצמן, עשינו זאת אחת ליד השנייה, ככה שהילדים קשורים מאוד. עד היום אנחנו כואבים את המוות שלה. קרן הייתה ממש כמו בתי. היא מאוד עזרה לי. הייתה מאוד מעורבת בחיינו ובחיי הילדים. עם הזמן הכאב לא מחוויר. הייתי קשורה לקרן במיוחד, היא הייתה חמה, עם נתינה מאוד גדולה, אהבת זולת עצומה, ואהבה לעזור בכל דרך, ללא תנאי מכל הלב ונהנתה לעשות זאת. גם את המדינה היא שירתה מכול הלב. היא לא רצתה סתם שירות צבאי אלא כזה שיועיל. הרעיון בעוגה הוא לעשות משהו שהחיילים יכולים להנות ממנו. להמתיק את הפה שלהם במשהו שאהבה".

מתכון לעוגת התפוזים שקרן יעקבי ז"ל אהבה

לערבב 2 ביצים עם חצי כוס סוכר ושקית סוכר וניל. אפשר במיקסר או ביד
להוסיף חצי כוס שמן וחצי כוס מיץ תפוזים מבקבוק או סחוט
להוסיף מעט מלח, 2 כפות קוקוס, חצי שקית אבקת אפייה ושלושת רבעי כוס קמח
לערבב את הכול
להכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות
חשוב: ככלי מדידה לקחת כוס חד פעמית ולא כוס רגילה
לעדכונים: חדשות חדרה