בשבוע שעבר שינתה חדרה את הסטטוס שלה והפכה ל'צהובה' על פי תוכנית הרמזור של משרד הבריאות. מנהל אגף החינוך בעיריית חדרה, שלומי דהאן, שיגר בסמוך לכך הודעה למנהלי בתי הספר, ובה קרא להם להתגייס לנושא חיסוני הילדים. "בימים אלו כולנו מחויבים לקדם את חיסוני הילדים בגילאי 5-12, וזאת כי לעצור את שרשרת ההדבקה", כתב דהאן למנהלים.
1 צפייה בגלריה
נערכים לחיסוני הקורונה
נערכים לחיסוני הקורונה
נערכים לחיסוני הקורונה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
ואכן, כבר בשבוע הבא יחלו מבצעי החיסונים בבתי הספר היסודיים בעיר, מתוך כוונה של משרד החינוך להנגישם. אולם לא כל ההורים ממהרים לחסן את ילדיהם ורבים עדיין עומדים בסירובם וחוששים. החיסונים יינתנו רק לתלמידים שהוריהם יחתמו על אישור (ובמקרה של הורים גרושים תידרש הסכמת שני ההורים). במערכת החינוך המקומית מקווים לשיתוף פעולה מצד קהילת ההורים.
במקביל בתיכונים בעיר נעשים מאמצים להשלמת החיסונים. הורי תלמידים בתיכון חדרה למשל קיבלו הודעה, לפיה, מספר המחוסנים בחטיבה העליונה ירד משמעותית, לאור העובדה שחלק ניכר מהתלמידים, לא קיבלו חיסון שלישי. "אנו מאד לא רוצים להגיע למצב שאם חדרה תהפוך כתומה, חלק מהכיתות יעברו ללמידה מרחוק. זה מצב שעלול לפגוע שוב בתלמידים ובאיכות הלמידה לקראת בגרויות חורף וקיץ. עכשיו הזמן הנכון להשלים את החיסונים ולהחזיר את התו הירוק לתוקף", נכתב בהודעה .
בגרף תחלואת ילדים ביחס לתחלואה הכללית של משרד הבריאות, נמצאת חדרה אי שם באמצע יחד עם עוד 63 יישובים. בקבוצה זו כלולים יישובים עם "מעל 2,000 תושבים חולים פעילים ומעל 14 ילדים חולים".
ומה קורה מסביב לחדרה? פרדס חנה כרכור, בנימינה גבעת עדה ואף אור עקיבא ירוקות על פי מודל הרמזור של משרד הבריאות, אולם אחוזי ההתחסנות נמוכים בקרב ילדים.
כל העדכונים - חדשות חדרה