מ"מ ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, שלח ביום שישי מכתב לטספאי אדרג'או והודיע לו כי ביטל את סמכויותיו כמשנה לראש העירייה וכמחזיק תיק השכונות הוותיקות. במכתבו הסביר בן חיים כי אינו מרוצה מהתנהלותו של אדרג'או וכי אם ישנה את דרכיו ייתכן והסמכויות יושבו, אך הדבר יידון רק בתום המלחמה.
3 צפייה בגלריה
ניר בן חיים
ניר בן חיים
ניר בן חיים. טען כי אדרג'או יצא בהשמצות אישיות
(צילום: אלבום פרטי)
מזה זמן רב שהיחסים בין אדרג'או לבן חיים עכורים ומאופיינים באי אמון. אדרג'או טען כי בן חיים לא עמד בהבטחות שנתן לו ולציבור שהוא מייצג, תושבי השכונות הוותיקות, ולא סיפק את התקציבים הדרושים. בשיא העימות, לפני כחודשיים, אמר אדרג'או על בן חיים: "איני מפחד ממי שרואה בו קטן ושחור". אדרג'או אף סירב לחתום על תמיכה בבן חיים לראשות העירייה בבחירות הקרובות. בסביבת בן חיים דחו את הטענות מכול וכול וייחסו לאדרג'או ניסיונות לעשות פוליטיקה קטנה וזולה.
בשבוע שעבר נרשמה הסלמה ביחסים שכללה גם הגשת תלונה במשטרה מטעם מזכירתו של אדרג'או נגד בן חיים בתחנת זכרון יעקב. "נודע לי ולא ממזכירתי שבן חיים כינס את המפלגה המתחרה של הקהילה האתיופית בעיר במשרדו ביום חמישי", הסביר אדרג'או. "לכן סימסתי לו שהוא עושה פוליטיקה בזמן מלחמה ועושה הפרד ומשול ומפלג את הקהילה במקום לאחד. התכתבנו ובסוף הפגישה שלו הוא בא לחפש אותי במשרד. המזכירה שלי שנמצאת בהריון אמרה לו שאני לא נמצא והוא שאל 'אז איך הוא יודע שאני נפגש עם הקהילה האתיופית אם הוא לא כאן?', וביקש לראות את הפלאפון שלה ואת השיחות האחרונות שלה. היא סירבה. הוא אמר לה בשילוב תנועות ידיים שלא כדאי לה להתעסק איתו. היא התקשרה אליי בוכה ורועדת כי זה ראש העירייה ניגש אליה ולא מנהל או עובד. היא ביקשה שאבוא ואפתור את העניין הזה שלה אין חלק בו וראש העירייה הכניס אותה בעל כורחה לעניינים שלא קשורים בה. הרגעתי אותה ואני עדיין נדהם מהרמה שהוא ירד אליה, זו לא התנהגות של ראש עירייה. הוא ירד ממש נמוך. מצאתי אותה בוכה ונסערת".

3 צפייה בגלריה
טספאי אדרג'או.
טספאי אדרג'או.
טספאי אדרג'או. "בוא תיטפל למישהו כמוך, לא למזכירה"
( צילום: אלעד גרשגורן)

אדרג'או ממשיך: "שעתיים אחר כך התקשרו אליה וביטלו את כל המשמרות שלה במחסומים, שאלה השעות נוספות שלה. הבהירו לה שקיבלו הוראה לבטל את המשמרות שלה כי היא בחריגה. אבל זה לא נכון, היא לא בחריגה והיא הייתה בין הראשונים לעבוד במחסומים כשלא היו הרבה קופצים. המשמרת של אותו יום חמישי בוטלה לה. לקחתי אותה להגיש תלונה על איומים במשטרת זכרון כי היא החלה לחשוש מהתנכלות. כרגע היא מבוהלת בחופשת מחלה בבית. ככה להתנהל להריונית שלא קשורה לפוליטיקה? בוא תיטפל למישהו כמוך, לא למזכירה".

3 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. עימות פוליטי סוער
(צילום: אסף פרידמן)

למחרת, ביום שישי, הגיע אל אדרג'או, באמצעות שליח, מכתב שלילת הסמכויות בו נכתב בין היתר: "בהתחשב בכך שהמדינה והעיר נמצאים בתקופה קשה ומורכבת, על כל עובדי העירייה וחברי המועצה להתמקד רק בנושאים ביטחוניים וענייני חירום לטובת תושבי העיר. אני מתפנה לרגע מהעיסוקים הגדולים והמורכבים על שולחני כדי לכתוב לך מכתב זה. לצערי משך תקופה ארוכה, עוד טרם פרוץ המלחמה, במקום לכבד את השותפות הפוליטית ביננו בחרת לצאת במתקפות והשמצות אישיות חסרות רסן משיקולים צרים ואישיים הפוגעים פגיעה חמורה בשליחות הציבורית שכולנו מחויבים אליה. יתר על כן, גם במהלך המלחמה, בתקופה כל כך קשה לעם ישראל, בה אנו קוברים את מיטב בנינו ובנותינו, בחרת לעסוק בפוליטיקה זולה, תוך כדי ניסיון לגרוף הון פוליטי על חשבון עובדי העירייה המסורים שפועלים לילות כימים, לתת את כל המענים הנדרשים לציבור בחדרה".
עוד כתב בן חיים: "התנהגות כזו אינה עולה בקנה אחד עם הערכים והעקרונות שאנו מובילים בחדרה, שבה העיר ותושביה הם בראש סדר העדיפויות שלנו. לצערי נראה שזה לא המצב אצלך. בנסיבות אלה אינני רואה סיבה להמשיך בשותפות הפוליטית ביננו שאותה ניסיתי לשמור ללא לאות, לטובת העיר ותושביה. בשל המצב הביטחוני עלינו להתמקד בסוגיות הדחופות שמחייבות את תשומת ליבנו המלאה ואין ביכולתנו לבזבז אנרגיה על כל המשתמע מכך. אם תחליט לשנות את דרכיך דלתי פתוחה בפניך. אני מאמין בכל ליבי באחדות ובדרך משותפת, אך כל דיון כזה יידחה עד לאחר ניצחוננו במלחמה ובעזרת השם חזרה לשגרה בעיר ובמדינה".
בן חיים מסר: "המכתב מדבר בפני עצמו. מבחינתי הנושא מוצה. אמשיך לטפל בכל הכוח בעניינים הבוערים של העיר".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבירור מול מנכ"לית העירייה. כמו כל יתר עובדי העירייה, גם היא מבצעת החודש את השעות הנוספות שלה בענייני החירום, אף אחד לא עצר לה את השעות הנוספות הללו".