בית ספר תיכון חדרה הצטרף ליוזמה להכנת "העוגיות של רחל". רחל אדרי, תושבת אופקים, ריגשה את המדינה כשהצליחה להחזיק שעות ארוכות כשבביתה היו חמישה מחבלים שאיימו עליה ועל בעלה בנשק והצמידו אקדח לראשה.
2 צפייה בגלריה
רחל אדרי. גיבורה לאומית
רחל אדרי. גיבורה לאומית
רחל אדרי. גיבורה לאומית
(צילום מסך מהטלוויזיה)
בזכות תושייה מדהימה ומאכלים שהגישה להם, הצליחה רחל למשוך את הזמן ואף לסמן לשוטרים כמה מחבלים נמצאים בבית. לבסוף הצליח כוח של הימ"מ לחסל את המחבלים ולחלץ את רחל וסיפורה הפך אותה לגיבורה לאומית. המתכון שלה לעוגיות, שאותן הגישה למחבלים במהלך היום, הפך למבוקש בכל רחבי ישראל.

2 צפייה בגלריה
רחל אדרי ובעלה
רחל אדרי ובעלה
רחל אדרי ובעלה
(צילום: הרצל יוסף)

בתיכון חדרה החליטו להכין אף הם את העוגיות. וצוותי בית הספר יחלקו אותן לניצולי שואה. תחת הכותרת "משפחת תיכון חדרה מחבקת את ניצולי השואה" קראו בבית הספר לקהילה להכין עוגיות, לארוז אותן ולחלק לניצולי השואה.

קראו גם:

"רחל אדרי מאופקים סחפה אחריה את הרשתות כשסיפרה על הקפה והעוגיות שהציעה למחבלים שהשתלטו על ביתה והחזיקו אותה ואת בעלה כבני ערובה, תוך כדי שאחד החוטפים החזיק רימון עם נצרה פתוחה על ראשה", כתבו בבית הספר. "דרושים אנשי מנהלה וצוות מורים שמעוניינים להכין את העוגיות של רחל ולחלק לארוז ולחלק אותם לניצולי השואה. לפרסומים צורף המתכון של העוגיות של רחל והובהר כי ניתן להכין גם כל סוג אחר של עוגיות.

המתכון של רחל

הרכיבים:
2 ביצים
200 גרם סוכר (כוס)
120 מ"ל שמן (חצי כוס)
300 גרם קמח
חצי כפית סודה לשתיה
¾ כוס שוקולד צ'יפס לבן/שחור

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות
טורפים ביצים וסוכר, מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים לבצק דביק.
יוצרים כדורים בגודל פינג פונג ומסדרים בתבנית על נייר אפיה.
אופים כ-14 דקות עד שהעוגיות יוצאות רכות מהתנור