האחיות אסיל (29) וויויאן (28) מסארווה מבאקה אל גרביה מתגוררות אחת ליד השנייה. הן נכנסו להיריון בהפרש של חודש. במוצאי שבת הגיעו יחד לחדר מיון יולדות במרכז הרפואי הלל יפה.
1 צפייה בגלריה
המיילדת הניה גואטה, האחיות מסארווה וד"ר דנית טרשנדגן
המיילדת הניה גואטה, האחיות מסארווה וד"ר דנית טרשנדגן
המיילדת הניה גואטה, האחיות מסארווה וד"ר דנית טרשנדגן
(צילום: באדיבות בית החולים הלל יפה)
אסיל הייתה בתחילת שבוע 36 להריונה וסבלה מנפיחות ברגליים. כשנבדקה על ידי ד"ר דנית טרשנדגן, רופא מתמחה באגף נשים ויולדות ב"הלל יפה", התברר כי נמצאת בפתיחה של 3 ס"מ עם צירים על אף שלא הרגישה דבר. כמו כן העובר שבבטנה היה במנח עכוז והיא הועברה לניתוח קיסרי דחוף אחרי שהתקדמה בפתיחה. אחריה נכנסה אחותה ויואן לבדיקה אצל ד"ר טרשנדגן. ויואן הגיעה לביקורת כשהיא בשבוע 40 להריון. היא הייתה עם פתיחה של 2.5 ס"מ, בלי שחשה שום כאב. ד"ר טרשנדגן הסבירה לה כי היא יכולה לקבל זירוז ולהתקדם ללידה.
בשעה 23:00 באותו הלילה ילדה אסיל בניתוח קיסרי חירום תינוק במשקל 2.600 ק"ג שהועבר להמשך טיפול בפגייה. את הניתוח ביצעו ד"ר ראויה חוסיין ערו, רופאה בכירה באגף נשים ויולדות יחד עם ד"ר דנית טרשנדגן והמיילדת הניה גואטה.
קראו גם:
בינתיים, ויויאן התקדמה בלידה ובשעה 4:30 לפנות בוקר ילדה בת בלידה רגילה במשקל של 3.200 ק"ג לצד המיילדת אירה לינצקי. שתי האחיות הועברו למחלקת יולדות להתאוששות כאשר צוות המחלקה הפתיע אותן וארגן להן חדר משותף. כשהן שוכבות זו לצד זו הן הודו לצוות על הטיפול המקצועי והמסור. "אומנם הלידות לא היו קלות אבל בזכות הצוות הנפלא והמקצועי עברנו את הלידות בהצלחה ועכשיו אנו מרגישות טוב. לא תארנו לעצמנו שנלד יחד ונחלוק את אותו החדר במחלקה. זה מרגיש ממש כמו פעם, כשהיינו ילדות", מציינות השתיים.
לעדכונים: חדשות חדרה