ביום שלישי שעבר התקיימה ישיבת ועדת מכרזים של מועצת ג'סר א-זרקא. רגע לפני התכנסות הוועדה ביקש היו"ר, מוחמד לוטפי ג'רבאן ממשטרת ג'סר א-זרקא, כי כוח משטרתי ילווה אותו לישיבה ואף יאבטח את המקום.

2 צפייה בגלריה
לוטפי. "עוד לפני שהייתי חבר מועצה נלחמתי באלימות ובפשיעה"
לוטפי. "עוד לפני שהייתי חבר מועצה נלחמתי באלימות ובפשיעה"
לוטפי. "עוד לפני שהייתי חבר מועצה נלחמתי באלימות ובפשיעה"
(צילום: אלעד גרשגורן)

הייתה ללוטפי סיבה טובה לבקשה. שבועיים בלבד לפני הישיבה הוא נורה ונפצע באורח קשה, לטענתו על רקע תפקודו כיו"ר הוועדה. לדבריו, גם לאחר הירי קיבל איומים מאלמונים שיפגעו בו. "פחדתי ללכת לישיבה", הוא אומר. "רק אחרי שניידת ליוותה אותי והמשטרה אבטחה את המקום הסכמתי לכנס את הוועדה", אומר לוטפי.
לוטפי, 53 הוא אב ל-11 ילדים, אחד מהם נרצח לפני כחצי שנה. הוא משמש כחבר מועצת ג'סר א-זרקא ובין יתר תפקידיו מכהן כיו"ר ועדת המכרזים במועצה. לטענתו, מאז שנכנס לתפקיד הוא מנהל מלחמת חורמה נגד גורמים עברייניים בכפר, שלדבריו מנסים להשתלט על פרויקטים במועצה ועקב כך הוא נתון לאיומים מצד אותם גורמים. "אני מנהל מלחמה על גופי", הוא אומר. "אחד הילדים נרצח, השני נפצע ואני נוריתי והכל על אותו רקע".

2 צפייה בגלריה
הזירה לאחר הירי
הזירה לאחר הירי
הזירה לאחר הירי
(צילום: דוברות המשטרה)

ביום חמישי, ה-11 לחודש, בסמוך לשעה 14:20 קיים לוטפי ראיון לערוץ טלוויזיה בעניין האלימות והפשיעה בכפר ובמגזר הערבי בכלל. באמצע הריאיון הגיחו שני רעולי פנים מאחורי גבו של לוטפי ופתחו באש לעברו. "בהתחלה לא שמתי לב לאירוע כי המתנקשים באו מאחוריי ופתחו באש", הוא משחזר. "הסתובבתי והבחנתי בהם ולמרות שנפגעתי ניסיתי לרדוף אחריהם. למרות שהם היו רעולי פנים הצלחתי לזהות אותם".
לוטפי נפגע משמונה כדורים בעמוד השדרה, במותן ובאגן. הוא פונה לבית החולים "הלל יפה" בחדרה ובהמשך לבית החולים תל השומר שם עבר טיפולים וניתוחים. לפני מספר ימים שוחרר לביתו עם כדור שנשאר במרחק של סנטימטר וחצי מהלב ועם כדור באגן. "יצאתי בנס מכל האירוע הזה", הוא אומר. "אלוהים אוהב אותי אם היום אני מדבר ועומד על הרגליים. כרגע שוחררתי לבית עם המשך טיפול".
לוטפי, דמות ציבורית מוכרת בג'סר עובד כגובה מס ובמשך 14 שנים שימש כיו"ר ועד הורים מקומי. הוא נלחם פעמים רבות למען זכויות תלמידי הכפר. בבחירות האחרונות זכתה הרשימה שלו בשלושה מנדטים. לוטפי קיבל ראשות ועדות החינוך, ההנחות והמכרזים. לדבריו, מהיום הראשון בו נכנס למועצה זיהה, לדבריו, כי קבלניםם מנסים להשתלט בכל דרך על שורת פרויקטים. "אותם גורמים שילמו דמי חסות לעבריינים", הוא אומר. "המצב היה גרוע מאוד, אותם גורמים עבריינים רצו להשתלט על המועצה ועל הקבלנים. החלטתי לא לתת לזה יד ולהילחם בהם עד הסוף. נשבעתי לא לוותר כי אחרת מזמן היינו סוגרים את הבסטה והולכים הביתה. אמרתי שבעידן שלי זה לא יהיה".
קראו גם:
"עוד לפני שהייתי חבר מועצה נלחמתי באלימות ובפשיעה", הוא אומר. "קיבלתי תמיכה מראש המועצה השיח' מוראד עמאש ומחברי המועצה. מהרגע הראשון שנכנסתי למועצה כינסתי את כל הקבלנים שעובדים עם המועצה והודעתי להם באופן ברור, שכל אחד שמעסיק עבריינים או שמעסיק קבלן משנה או משלם דמי חסות סיים את ההתקשרות עם המועצה. הצלחתי לסגור על העבריינים. צריך להבין שקבלן שמשלם לעבריינים יגרום נזק לעבודת המועצה. ביקשתי מהקבלנים את רשימת העובדים ואסרתי עליהם להעסיק קבלן משנה ללא אישור המועצה. הכול עשיתי בתיאום עם המשטרה".
השיטה של לוטפי עבדה, אולם מאז, לדבריו, הוא הפך ל"יעד" אצלם אותם גורמים עבריינים שהתחילו לאיים עליו. "שלחו הודעות איומים לטלפון שלי, איומים ברשתות החברתיות ובדרכים נוספות. איימו שיפגעו בי ובמשפחה".
לפני כחצי שנה נורו שני ילדיו, זאהי בן 19.5 שנרצח והבן הבכור לוטפי, 25, שנפצע. "שילמתי מחיר יקר בגלל הפעילות שלי", הוא אומר. "בכל זאת החלטתי לא להרים ידיים והמשכתי במלחמת החורמה שלי. לא באתי למועצה להיות סמרטוט. זה לא יהיה במשמרת שלי. אמשיך לבלום את העבריינים".
פורסם לראשונה: 07:17, 04.06.23