תלמידים ערבים מבית הספר "אלסנדיאנה" בגבעת חביבה גורשו, לטענתם, בסוף השבוע שעבר מחוף אולגה בחדרה על ידי אדם שהציג את עצמו כ"איש עיריית חדרה".
1 צפייה בגלריה
חוף אולגה. התלמידים עזבו את המקום
חוף אולגה. התלמידים עזבו את המקום
חוף אולגה. התלמידים עזבו את המקום
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
בבית הספר מתכוונים לשגר מכתב מחאה לראש העירייה, ניר בן חיים בעקבות המקרה. "לא הייתה שום סיבה למעשה הזה. התלמידים גורשו אך ורק בגלל היותם ערבים", אמרו בבית הספר.
תלמידי כיתה ז' בבית הספר "אלסנדיאנה" - כפר הנוער הערבי למנהיגות צעירה הממוקם בגבעת חביבה - יצאו ביום חמישי יחד עם שתי מורות לסיור לימודי בחברת החשמל בחדרה. "הסיור בחברת החשמל נערך במסגרת מקצוע המדע, התלמידים עברו תדרוך וסיור מקצועי וחווייתי מוצלח", סיפרו בבית הספר.
בסיום הסיור נלקחו התלמידים לאכול ארוחת בוקר בחוף אולגה שם ציפתה להם חוויה קשה כאשר גורשו על ידי אדם שהציג את עצמו כ"איש עיריית חדרה". הורי התלמידים ששמעו על המקרה סיפרו כי זמן קצר אחרי שהתלמידים והמורות ירדו מהאוטובוס לחוף ניגש אליהם אותו אדם ודרש שיעזבו את המקום. "הוא התעקש שנעזוב את המקום בטענה כי קיימת סכנה שאנשים יפגעו בנו. הוא אמר: 'נוכחותכם במקום היא סכנה לכם, אתם צריכים לעזוב'".
"הסבירו לו שמדובר בתלמידים ישראלים מבית ספר אלסנדיאנה בגבעת חביבה", סיפר אחד ההורים. "המורות אמרו לו שאם הוא חרד לשלומם אז שיזמין משטרה שתשמור עליהם. הם אמרו לו כי הם נמצאים במקום ציבורי וזכותם לשהות במקום והוא יכול להזמין משטרה. האיש טען בפניהם כי המשטרה עסוקה בדברים אחרים יותר חשובים ועליהם לעזוב את המקום. אחת המורות אמרה לו כי היא מקווה שלא יעבור אותה חוויה כאשר יבקר אצלם וכי הם יתנהגו אליו יפה. הוא ענה כי כבר עבר חוויה באום אל פחם כאשר ביקר שם ושברו לו את זכוכית הרכב".
המורות החליטו לוותר ולא להתעמת עם אותו אדם מחשש שהתלמידים ייפגעו ועזבו את המקום. "המורות לא רצו לקחת סיכון מאחר ומדובר בתלמידים. הם חזרו לבית הספר עם הרגשה נוראית לאחר שחוו מקרה גזעני", סיפר אחד ההורים. "מנהלת בית הספר והיועצת החינוכית נכנסו לכיתה ושוחחו עם התלמידים. זה אירוע גזעני. אנחנו מצפים שעיריית חדרה תמצא את הדרך להסביר את המעשה".
מהעירייה נמסר: "מבדיקה שערכנו מול אגף אכיפה וביטחון ומול הגורמים הרלוונטיים, המקרה אינו מוכר להם כלל. מיותר לציין כי עיריית חדרה מגנה כל גילויי גזענות ואפליה".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:29, 19.05.22