אחרי ההצלחה של "סיפורים מהגבעה" ספרו הראשון של תושב אולגה לשעבר רפי אוליאל, שמגולל את קורותיה של השכונה החדרתית, עומד לצאת בקרוב "סיפורים מהגבעה 2", במסגרתו ימשיך אוליאל, לעשות כבוד לדמויות הססגוניות והמיתולוגיות שעיצבו את הווי השכונה לדורותיה.
1 צפייה בגלריה
רפי אוליאל
רפי אוליאל
רפי אוליאל
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
הספר הראשון שהחל בעצם כסדרת פוסטים בפייסבוק, שהעלו על נס דמויות נשכחות שכל בן השכונה מכיר, פורסם בשלוש מהדורות ואוליאל מספר כי שיגר עותקים מהספרים גם לרחבי העולם, לתושבי אולגה לשעבר שכיום מתגוררים מעבר לים.
"מאוד מרגש אותי מה שקרה, זה הפך להיות סוג של היסטריה. שלחתי ספרים לא רק ברחבי הארץ, אלא גם בעולם לאנשים שפעם גרו כאן ורצו פיסה מההסטוריה של השכונה אצלם. שלחתי לתאילנד, אפריקה, ארצות הברית ואירופה, האנשים האלו ריגשו אותי באמת, נשארתי נבוך מהמילים שאמרו ומכמה הספר העיר אצלם משהו. משפט שחזר אצל כולם זה 'אתה לא יודע מה הספר הזה עשה לשכונה', זה סיפק להם גאוות יחידה ואני כל כך שמח מהאפקט של זה על התחושות של התושבים בעבר ובהווה".
מי שעוקב אחרי אוליאל ברשתות החברתיות יכול להבין שספר שני מתבשל, על פי הדמויות החדשות שנחשפו לאחרונה בפוסטים. אולם הוא מבהיר כי לא היתה כוונה להוציא ספר המשך, והספר העתידי הוא תולדה של לחצים מתוך השכונה. "הספר הזה יוצא בגלל לחץ בכלל לא מתון שהפעילו עליי ים של אנשים בשכונה, שכעסו איך שכחתי את זה ואת ההיא והם צודקים מצידם, אולם מצידי אי אפשר היה להכניס את כל העולם לספר. ככל שחפרתי והמשכתי לשמוע ולחקור מצאתי דמויות שובות שחלקן חמקו ממני, ברחו לי מהרדאר בספר הראשון ויש כאלה שלא נתתי דעתי עליהן".
אוליאל מבטיח כי סיפורים מהגבעה חלק ב' הוא הספר האחרון בסדרה ולא יהיו עוד ספרי המשך: "אני כותב עכשיו ספר שונה לחלוטין, על אחת הדמויות הכי מרתקות בשכונה, מעין רומן שהוא מהווה את ההשראה בעבורו".
לעדכונים: חדשות חדרה