בני נוער מחדרה השמישו בימים האחרונים עשרות מקלטים פרטיים בשכונות העיר. זאת, במסגרת פרויקט ענק בשם "עיר מקלט" למיפוי, ניקוי ושיפוץ בחירום של 4,000 מקלטים פרטיים בשכונות מוחלשות, שאינם מתאימים לשהייה ממושכת, שהחל בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
בני נוער מחדרה משפצים מקלט
בני נוער מחדרה משפצים מקלט
בני נוער מחדרה משפצים מקלט
(צילום: עיריית חדרה)
מהעירייה נמסר כי "המקלטים הציבוריים, נבדקים כל העת על ידי צוות עובדי מחלקת המקלטים בעירייה על מנת לשמור על תקינותם וכשירותם. עם פרוץ המלחמה, הנחה ראש העירייה לפתוח את כל המקלטים הציבורים ברחבי העיר. נוכח פניות רבות שהתקבלו במוקד העירוני מתושבים לסיוע עם המקלטים הפרטיים, הקימה העירייה את 'סיירת המקלטים' המורכבת מעשרות מתנדבים תושבי העיר המעניקים סיוע חיוני בפינוי, ניקיון ותחזוקה בהתאם לפניות המתקבלות במוקד העירוני. במקביל, כאמור, הגיע לעיר פרויקט הענק "עיר מקלט".
"מטרת הפרויקט היא לסייע לכמה שיותר תושבים בפינוי ותחזוקת המקלטים הפרטיים המצויים בבניינים משותפים", מסביר טל תוהמי, מנהל מחלקת המקלטים בעיריית חדרה, שתיאם את פעילות הפרויקט בעיר. "זאת, כדי לספק מרחב מוגן לכולנו. בשלב זה אנחנו עוברים בין הבניינים הפונים, בודקים את מצב המקלט ומנתבים את פעילות הפרויקט והמתנדבים בהתאם לכך. מקלט שיזדקק לסיוע יפנה דרך המוקד העירוני, ונעניק לו".

2 צפייה בגלריה
עד כה שופצו 18 מקלטים
עד כה שופצו 18 מקלטים
עד כה שופצו 18 מקלטים
(צילום: עיריית חדרה)

עד כה הגיע פרויקט "עיר מקלט" ל-18 ערים.
ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, אמר כי "הדור הצעיר הוכיח לנו שוב, שיש לנו כל-כך הרבה סיבות להיות גאים בו. עשרות בנות ובני נוער התעקשו להתנדב לפרויקט זה, כמו לפרויקטים אחרים. אני מדבר עם נערות ונערים, שנלחמים להשתתף בפעולות הסיוע האזרחיות, ומוכנים לעשות כל שנדרש, כדי שיהיה טוב יותר לכולנו".

קראו גם:

את פרויקט "עיר מקלט" יזם ומוביל הארגון הבריטי JNF-UK בשיתוף עם החברה למתנ"סים, ארגון "עושים שכונה", מכינות קדם צבאיות, וכן, אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד השיכון לשעבר שהוא בין יוזמי הפרויקט והוא נעשה בתיאום עם הרשויות המקומיות.